Eindgebruiker ICT- toestellen – Súdwest-Fryslân – Aanbestedingsnieuws

Eindgebruiker ICT- toestellen – Súdwest-Fryslân

Laatst geupdate op april 5, 2023 door redactie

Illustratie: pixabay.com

De gemeente Súdwest-Fryslân bestaat uit 6 steden en 83 dorpen. Het is de grootste gemeente van Nederland qua oppervlakte.
De gemeente verricht ICT-dienstverlening voor zowel de gemeente Súdwest-Fryslân als de gemeente Harlingen als ook voor een aantal stichtingen.

De opdrachtgever wenst zo spoedig mogelijk een raamovereenkomst af te sluiten met één opdrachtnemer voor de levering en afname van laptops, desktops, monitoren, smartphones en tablets.

In de huidige ICT-omgeving zijn alle werkplekken voorzien van een desktop en twee monitoren. Daarnaast heeft een groot aantal gebruikers een laptop in bezit. Bijna alle gebruikers beschikken over een mobiele telefoon. Het staat de gebruikers vrij om te kiezen tussen een IOS-Apple iPhone en een Android – Samsung Galaxy mobiele telefoon. Ongeveer de helft van de organisatie heeft ook een tabletApple iPad in zijn bezit.

De komende jaren stappen wij over naar een nieuw werkplekconcept. Hoe dit werkplekconcept er precies komt uit te zien is nu nog niet bekend. Maar de verwachting is dat wij op de werkplek afscheid gaan nemen van desktops en deze gaan vervangen door dockingstations of monitoren met een ingebouwde dockingstation. Nagenoeg iedere collega zal de beschikking krijgen over een laptop. Het gebruik van mobiele telefoons zal naar verwachting verder stijgen. Door een nieuwe inrichting van de
laptop zal het gebruik van tablets worden ontmoedigd.

Om snel te kunnen leveren aan de eindgebruiker houdt opdrachtgever de producten op voorraad in zijn eigen magazijn. Het is de bedoeling van opdrachtgever dat er voor een half tot één jaar voldoende voorraad aanwezig is in het magazijn. Deze voorraad wordt door een bestelling van opdrachtgever aangevuld zodra opdrachtgever het minimum van het aantal op voorraad te houden producten heeft bereikt. Uitzondering voor het zelf houden van voorraden  zijn de monitoren. Voor
monitoren wenst de opdrachtgever voorraad aan te houden bij de opdrachtnemer. Opdrachtgever wenst vijftig stuks op voorraad te hebben bij opdrachtnemer. Zakt het aantal onder de eenendertig stuks dan wenst opdrachtgever dat er door opdrachtnemer een bestelling met het afgesproken standaard voorkeursmodel(len) wordt klaargezet om de voorraad weer aan te vullen tot vijftig stuks.

Er zijn geen geplande vervangingsronden. De opdrachtgever vervangt een oud product door een nieuwer exemplaar uit de voorraad alleen bij een melding van de eindgebruiker wegens een defect of mankement, bijvoorbeeld vanwege een verouderd OS of bij storing(en). De keuze of een product vervangen of gerepareerd wordt, ligt altijd bij de servicedesk. Opdrachtgever zorgt zelf voor de afvoer (en recycling) van defecte en verouderde producten.

De opdrachtgever wenst één raamovereenkomst af te sluiten met één opdrachtnemer. Deze raamovereenkomst wordt onder de algemene voorwaarden van de gemeente Súdwest-Fryslân afgesloten, met een looptijd van twee jaar, met een aan de opdrachtgever toekomende optie tot verlenging van maximaal tweemaal telkens één jaar.

Er is door opdrachtgever gekozen voor de Europees openbare aanbestedingsprocedure. Het doel is te komen tot een overeenkomst met de inschrijver die de Economische Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) levert. De EMVI bestaat bij deze aanbesteding uit het gunningscriterium beste prijs-kwaliteitsverhouding (BPKV).

Bron: Tenderned donderdag 16 maart 2023 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/291530

Aanbestedingsnieuws 8e jaargang editie 17 maart 2023

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *