Clear Channel wint NMBS contract voor reclame Belgische stations
Clear Channel Belgium heeft de aanbesteding voor de exploitatie van advertentieruimte in de Belgische treinstations gewonnen. Met dit contract, dat uitgeschreven werd door de NMBS en dat 10 jaar loopt, wordt Clear Channel de nationale leider op het gebied van digitale out-of-home reclame.
In haar antwoord op het lastenboek werkte Clear Channel initiatieven uit waarmee het de NMBS wenst te ondersteunen bij het verbeteren van de reizigerservaring. Treinstations worden in de toekomst nog aangenamere plaatsen met een nog betere klantenervaring. Clear Channel draagt hiertoe bij door technologische innovaties en creaties uit te werken die vanaf januari 2022 haar intrede zullen maken: groene zithoeken, creatieve en culturele acties, en het optimaliseren van de reizigerscommunicatie zijn slechts enkele voorbeelden van de ambitieuze visie van het station van morgen.
Het station wordt ook verder een ruimte voor creatieve communicatie, waarbij Clear Channel zich inzet om meer stations uit te rusten met moderne, digitale reclamedragers. Dat komt ten goede van de NMBS die op deze panelen kan communiceren met haar klanten, en tegelijkertijd een optimale zichtbaarheid voor adverteerders garandeert.
Adverteerders van Clear Channel krijgen met deze nieuwe samenwerking toegang tot het grootste voetgangerspubliek van België, met meer dan 8 miljoen wekelijkse reizigers en bezoekers. Met de reeds bestaande People & Places, geïntegreerd in RADAR, een toepassing van Clear Channel, kunnen adverteerders zich heel precies op hun doelgroep richten, ook tot buiten de stations. Dit geeft ongeziene mogelijkheden voor nationale en lokale adverteerders.
Stations zijn ook een ongeëvenaard creatief speelveld.Clear Channel wil met zijn expertise spectaculaire ideeën stimuleren om het publiek op vernieuwende manieren aan te spreken.
Met het verkrijgen van dit contract beschikt Clear Channel over het meest complete digitale aanbod op de markt. Clear Channel heeft vandaag digitale panelen in meer dan 46 steden en gemeenten in België en voegt daar, vanaf de start van het contract op 1 januari, de 200 digitale panelen bij die reeds aanwezig zijn in de Belgische stations. Dat is echter maar het begin, want het bedrijf voorziet een groei naar 800 schermen in meer dan 100 stations.
“Wij zijn er trots op om, in samen met de NMBS, te werken aan de treinstations van de toekomst. Stations zijn centra met aantrekkingskracht en leven. Met dit nieuwe contract slagen we erin om klanten een nationaal bereik te geven, wat uniek is in digitaal, en tegelijk om lokale klanten een mogelijkheid te bieden om efficiënt hun doelpubliek te bereiken, wat vandaag moeilijker dan ooit geworden is“, zegt Jan De Moor, Managing Director van Clear Channel Belgium.
« Voor de NMBS was het belangrijk dat er een bijzondere aandacht ligt op de ecologische voetafdruk en dat de bijkomende panelen een verbetering inhouden van het traject van onze klanten in de stations. Het verstrekken van informatie, de mogelijkheid om onder meer de smartphone op te laden, en het plaatsen van gereedschapskisten bij fietsparkings, zijn enkele voorbeelden. Door de panelen en door publicitaire events, wordt bijgedragen aan de verfraaiing en de gebruiksvriendelijkheid van de spoorweginfrastructuur, en dat binnen het moderne beeld dat de NMBS wil ontwikkelen voor haar reizigers,” legt Patrice Couchard uit, Algemeen Directeur Stations.
Bron: https://www.clearchannel.be/nl/corporate/winst-reclame-nmbs/