BAM ‘digitaliseert’ deel opstelterrein Watergraafsmeer – Aanbestedingsnieuws

BAM ‘digitaliseert’ deel opstelterrein Watergraafsmeer

De komende twee jaar wordt het oostelijk deel van opstelterrein Watergraafsmeer ‘gedigitaliseerd’. Nu moeten wissels nog met de hand omgelegd worden; machinisten remmen af, stappen uit de trein en zetten zelf de wissels om. Dat kan makkelijker: namelijk automatisch. Dat gaat aannemer BAM namens ProRail regelen in 2024 en 2025.

Andre Snoek, tendermanager BAM Infra Nederland: “Voor BAM is dit een prachtig project. We beschikken over ruime ervaring in het realiseren van treinbeveiligingssystemen. Heel waardevol om hiermee bij te dragen aan de veiligheid en capaciteit van het opstelterrein.”

©Prorail 2023

In 2024 gaat Prorail verder met de grote vernieuwingsslag van het opstelterrein Watergraafsmeer in Amsterdam. Dagelijks komen hier treinen na hun diensttijd ‘overnachten’. Ze worden van binnen en buiten schoongemaakt en bevoorraad. Het terrein is ook cruciaal voor het afhandelen van diverse internationale treinverbindingen. De sporen op een opstelterrein verouderen. Om het spoor veilig en betrouwbaar te houden, moet het op tijd worden vervangen.

Bron: Prorail, 31 oktober 2023

BAM ‘digitaliseert’ oostelijk deel opstelterrein Watergraafsmeer De komende twee jaar wordt het oostelijk deel van opstelterrein Watergraafsmeer ‘gedigitaliseerd’. Nu moeten wissels nog met de hand omgelegd worden; Machinisten remmen af, stappen uit de t | ProRail

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *