Start aanbesteding Railterminal Gelderland – Aanbestedingsnieuws

Start aanbesteding Railterminal Gelderland

De provincie Gelderland heeft de aanbesteding voor de aanleg en exploitatie van Railterminal Gelderland gepubliceerd op TenderNed. Door de aanbesteding nu te publiceren, hebben marktpartijen de tijd om de noodzakelijke voorbereidingen starten om een goede aanbesteding te doen. Gunning van de aanbesteding vindt plaats, na een onherroepelijk inpassingsplan.

Op 13 december 2022 vindt een informatiebijeenkomst plaats in Arnhem in het kader van de aanbestedingsprocedure. Het doel van de informatiebijeenkomst is om een toelichting te geven op alle documenten die met de aanbesteding zijn verstrekt en voor de inschrijving én/of de concessie van belang zijn. De informatiebijeenkomst is alleen toegankelijk voor geïnteresseerde marktpartijen voor de aanleg en exploitatie. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven via TenderNed.

Geïnteresseerde marktpartijen kunnen zich aanmelden door een bericht te sturen via de berichtenmodule van TenderNed met in de aanhef “Aanmelding Informatiebijeenkomst”. Per marktpartij zijn maximaal twee aanmeldingen mogelijk door naam en functie op te geven. Met de bevestiging wordt u ook geïnformeerd over de locatie van de bijeenkomst. Van deze bijeenkomst wordt géén verslag gemaakt, officiële vragen moeten worden gesteld via de Nota’s van Inlichtingen.

Op de railterminal Gelderland kunnen containers en andere laadeenheden worden overgeladen van vrachtwagen naar trein en vice versa. Dit maakt de provincie Gelderland nog aantrekkelijker voor de vestiging van nieuwe (Europese) bedrijven en uitbreiding van bestaande bedrijven. Bovendien is vervoer over het spoor milieuvriendelijker dan over de weg, het leidt tot minder CO2 én stikstofuitstoot. Hiermee leveren we een bijdrage aan de klimaatdoelen van Parijs en sluiten we direct aan bij Europees beleid.

Voor het wegvervoer is de A15 dé verkeersader met voldoende aansluitpunten. Voor het transport over water is de Waal belangrijk. Een opstappunt op de Betuweroute is er nog niet. Bij Valburg ligt op deze speciaal voor het goederenvervoer aangelegde spoorlijn al een terrein voor het rangeren van containertreinen: het Container Uitwissel Punt (CUP). Omdat deze voorzieningen er al liggen, is dit de beste plek in Gelderland om containers over te laden van weg naar spoor.

NDR:

Als u een déja vu heeft, dan kan dat kloppen:

Zie eerder:

Marktdag railterminal Gelderland Valburg

Railterminal nu democratisch besloten en al eerder gegund

Railterminal Gelderland even in de koelkast vanwege CO2 (14 november 2019)

Openbare aanbesteding Railterminal Gelderland (11 september 2019)

Dert wint concessie Gelderse railterminal (2 januari 2018)

 

Zie ook het nog steeds actuele:

https://www.logistiek.nl/160860/bctn-kraakt-plannen-voor-railterminal-bij-valburg (2017)

 

Zie ook Google Maps, voor de afstand tussen de bestaande railterminal en de nog op te richten railterminal (Spoiler alert: 32 kilometer!)
https://www.google.com/maps/dir/Valburg/Oss/@51.8132008,5.5481958,12.23z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47c7a852a3349c45:0xa5d65bf59de72c13!2m2!1d5.7922291!2d51.9110711!1m5!1m1!1s0x47c6fc89edf0a983:0xd870787dc357c409!2m2!1d5.5140482!2d51.7611801!3e2?hl=nl

 

NDR

Soms hebben ambtenaren kennelijk een scheikundig element nodig om iets stop te laten zetten omdat het bestuurlijk onvermogen de noodzaak in te zien om af en toe nee te zeggen tegen het eigen zelf en de eigen organisatie, dat deze weerstand zo enorm groot is dat een belachelijk plan dat niemand zal baten, alleen gekeerd kan worden door de introductie van iets dat de bestuurders zeker niet snappen. In Valburg was het dan nog C02, dan is het weer Nox of meer generiek N, het hangt er maar net vanaf hoe de bestuurders het begrepen hebben. Volgens de redactie van Aanbestedingsnieuws ontbreekt er een element Ee dat je dan achter de stikstofdicussie had kunnen plakken, al had je met het element Europium nog op het meer Brabantse NEu kunnen komen, wordt dat in Gelderland verstaan? Welnee, er komt gewoon nog een aanbesteding voor een containerterminal, misschien ligt Oss nu wel ineens verder weg. Behaalde resultaten uit het verleden …

Af en toe moet Aanbestedingsnieuws het zichzelf influisteren, ambtenaren zijn ook maar mensen. Lager in de organisatie is de deepstate maar een soort dweepstate waar enorme eerlijke en goede mensen hun talent zitten te verspillen aan het zo langzaam mogelijk uitvoeren van project luchtkasteel, wat ze met geen ingebrachte waarheid hebben kunnen tegenhouden, niet met de sterk gestegen prijs van wolkfunderingen, en ook niet met de regenbestendigheid van regenboogdaken of en ingebeeld land met elke 30 km een railterminal.

Dat moet wel, omdat deze Aanbestedingsnieuws naast het bestaan van eerlijke en hardwerkende ambtenaren en andere eenhoorns, ook heilig overtuigd is van satanistische kinderoffers door duivelsaanbiddende ambtenaren. Alleen is de Bahomet dan waarschijnlijk een of andere trophy transvrouw Oosteuropese marathonloper waar de Nederlandse belastingbetaler al die alimentatie aan offert, en is het kinderoffer gebracht in de vorm van een of ander verkeersongeluk dat nooit had hoeven gebeuren, als de opdracht niet was aanbesteed, omdat het project zo dom was. Bijvoorbeeld bij het project geluidswanden van duurzaam spiegelglas met zonnepanelen die in je voorruit spiegelen. Ja hoor eens, duivelsaanbidders in bouwbedrijven hebben nu eenmaal “ook een baan nodig”  voor het tot in lengte van jaren financiëel onderhouden van alle trophyambtenaarkruisingen, die kunnen dat gewoon leveren. Net als Gelderland. Net als de Oprah Winfrey show meme, gewoon leveren. Kijk maar onder je stoel, … … een railterminal! Jij krijgt een railterminal en jij krijgt een railterminal.

Het kwaad is nooit zo zwart/rood als op tv, vaak zijn het juist de mensen die braaf in de pas lopen en hun werk overeenkomstig de opdracht uitvoeren die zich zondig hebben gemaakt aan Acedia, nalatigheid ten opzichte van wat echt moest en bezig blijven met allerlei onmogelijke flauwekul om voor jezelf goed te praten dat je je belangrijke taken nalaat. Geld verbranden ten koste van belangrijke dingen, dat ziet er niet zo sexy uit in het echt. De duivel heeft niet werkelijk een staart uit zijn pantalon hangen en als hij dat wel heeft, dan zou je denken dat het een carnavalskostuum is.

Het doet de redactie denken aan de monorail van Alphen aan den Rijn.  Er zijn soms dingen tegen te houden. Het is niet helemaal onmogelijk. Geef nooit op.

©Gelderland 2022

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *