Opslag en logistiek verkiezingen/referenda Gemeente Utrecht – Aanbestedingsnieuws

Opslag en logistiek verkiezingen/referenda Gemeente Utrecht

Foto: © Gemeente Utrecht

De gemeente Utrecht heeft het voornemen een raamovereenkomst af te sluiten met betrekking tot logistiek ten behoeve van verkiezingen/referenda. De gemeente is van plan om aan één inschrijver de opdracht te gunnen. De gemeente gunt de opdracht aan de inschrijver met de economisch meest voordelige inschrijving op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Hierbij volgt de gemeente de openbare procedure.

De gemeente is verantwoordelijk voor de organisatie van de verkiezingen/referenda. Bij de organisatie voor verkiezingen is behoefte aan het verlenen van specifieke dienstverlening als het gaat om de logistieke inzet omtrent de stembureaus. Bij deze specifieke dienstverlening moet worden voldaan aan de richtlijnen en specificaties van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. In deze opdracht gaat het om het leveren, schouwen, opbouwen, opruimen en afhalen van benodigde materialen op de stembureaus. Bij de laatste verkiezing (Tweede Kamerverkiezing) waren er drie mobiele stembureaus en 155 locaties ingericht met een totaal van 191 stembureaus verspreid over de gehele stad(gemeente Utrecht). Vanaf 2022 is de gemeente van plan om bij verkiezingen en referenda 233 stembureaus in te richten verspreid door de stad Utrecht.
Verder verwacht de gemeente dat de leverancier haar faciliteert bij de opslag van verkiezingsmaterialen voor de gemeente. Hiernaast dient de leverancier de organisatie en de contacten met de beheerder/contactpersonen van de locaties, als het gaat om de afspraken omtrent de bouw/afbouw stembureaus (sleutelplan), op zich te nemen. Tenslotte maakt de gemeente bij verkiezingen gebruik van een de door de leverancier geleverde
beveiligde opslagruimte om stembussen met stembiljetten tijdelijk op te slaan, maar ook om de stembiljetten bij eventuele hertelling vrijwel direct beschikbaar te hebben.

De hieronder genoemde werkzaamheden zijn in hoofdlijn voor de volgende verkiezingen. Per verkiezing/referendum wordt vooraf een nieuwe opgave gedaan van het aantal stemlocaties en stembureaus en de op dat moment geldende eisen betreffende de inrichting van stembureaus en materialen. De specifieke werkzaamheden zijn uitgewerkt in het document ‘Programma van Eisen’.
Organisatie logistiek met de stemlocaties
Faciliteren materialen
Transporteren materialen en stembussen
Schouwen stemlocaties op geschiktheid als stembureau en op toegankelijkheid
Opbouwen en afbouwen stemlocaties/(mobiele) stembureaus
Montage/demontage, onderhoud materialen
Opslag materialen
Beveiligd opslaan van de stembiljetten en stembussen

De overeenkomst gaat in op 15 oktober 2022 en loopt tot 15 mei 2028. De duur van de overeenkomst is daarmee vijf jaren en zeven maanden.

Bron: Tenderned woensdag 13 oktober 2021 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/240831

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *