Levering van huishoudelijke artikelen DJI – Aanbestedingsnieuws

Levering van huishoudelijke artikelen DJI

Foto: Pexels.com

DJI (Dienst Justitiële Inrichtingen) heeft een raamovereenkomst voor de levering van huishoudelijke artikelen met
De Ridder B.V. De expiratiedatum van deze raamovereenkomst is 31 mei 2022. Er wordt opnieuw aanbesteed omdat er behoefte is aan een nieuwe overeenkomst met ingangsdatum 1 juni 2022. Het doel van deze Europese openbare aanbesteding is een raamovereenkomst af te sluiten met één leverancier voor de huishoudelijke artikelen, waarvan alle locaties van DJI
(23 inrichtingen (GW), 3 jeugdinrichtingen (JJI) en 2 TBS-klinieken (Forzo)) gebruik kunnen maken. De huishoudelijke artikelen worden (vooral) gebruikt in cellen en leefruimtes binnen DJI locaties, waardoor in het kader van de veiligheid eisen
worden gesteld aan gebruikte materialen. Een goede leverperformance is belangrijk voor DJI.

Uit de ljst van artikelen noemen wij afdruiprekje, afvalbakje, asbak, bandenplakset, fietspomp, boodschappentas met rits, digitaal klokje, douchegordijn, douchemat, douchestang kunststof, gootsteenzeefje, leesbrillen met kunststof montuur in verschillende sterkten, naaigarnituur, plakhaakje,schoensmeer, strijkplank,vliegenmepper etc. De scope van de aanbesteding bestaat uit het leveren van huishoudelijke artikelen. De artikelen op deze lijst worden frequent besteld en worden in de artikelcatalogus opgenomen. Overige huishoudelijke artikelen kunnen ook binnen de overeenkomst besteld worden, maar worden pas opgevoerd als catalogus artikel als koper verwacht dat de behoefte vaker voorkomt. In enkele DJI locaties verblijven gezinnen of vrouwen met (kleine) kinderen, daarom kunnen incidenteel ook baby/kinder artikelen of accessoires besteld worden. Beleidswijzigingen kunnen leiden tot wijzigingen in het assortiment. In het jaar 2019 is er voor €65.000,- gekocht en in het jaar 2020 voor €109.000,-. Deze historische gegevens dienen slechts als indicatie en zijn een
momentopname. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Dit in acht genomen, is de geprognosticeerde afname onder de overeenkomst die het voorwerp is van deze aanbesteding opgenomen ineen prijsopgavetabel. De financiele raming hiervan ligt tussen €500.000,- en €550.000,- euro excl. btw, waarbij rekening is gehouden met hogere grondstofprijzen en hogere
transportkosten. De Overeenkomst heeft een maximale financiele omvang van €825.000,- excl btw.

Het doel van deze Europese aanbesteding is een overeenkomst af te sluiten met één leverancier voor de levering van huishoudelijke artikelen conform het gestelde in het Programma van Eisen. De Opdracht wordt gegund op basis van het
gunningscriterium ‘economisch meest voordelige Inschrijving’ (EMVI) op basis van laagste prijs.
Er wordt een overeenkomst gesloten voor de duur van drie jaar. De overeenkomst heeft een optie voor de koper om de overeenkomst met twaalf maanden te verlengen. De aanbestedende dienst wil met de af te sluiten overeenkomst borgen dat de
huishoudelijke artikelen gedurende de looptijd van de overeenkomst conform de in de aanbesteding gestelde voorwaarden worden geleverd. Het IUC DJI streeft ernaar de opdracht op uiterlijk 1 maart 2022 te hebben gegund. Direct na de gunning wordt de implementatie opgestart, die voor de ingangsdatum van de overeenkomst (voorzien op 1 juni 2022) moet zijn afgerond. Vanaf de ingangsdatum van de overeenkomst zullen de huishoudelijke artikelen bij leverancier besteld worden.

Bron: Tenderned zondag 24 oktober 2021 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/241986

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *