BAM werkt aan snelheidsbegrenzer op speedpedelec – Aanbestedingsnieuws

BAM werkt aan snelheidsbegrenzer op speedpedelec

Bam werkt samen met Microsoft en Schiphol aan een “innovatieve manier” om de steeds populairder wordende snorfietsen die 45km/u kunnen rijden (ook wel: speedpedelecs speedbikes), veilig in te passen in drukke gebieden. Namelijk met een snelheidsbegrenzer in de weg.

In tegenstelling tot de opvoerbare dieselscooters kunnen de elektrische fietsen, mits gekoppeld aan de infrastructuur op de weg, automatisch aan de door de wegbeheerder gewenste snelheid worden aangepast. Die infrastructuur wordt getest op het terrein van Schiphol.

GoinGDutch heeft een oplossing ontwikkeld waarmee de wegbeheerder bepaalt, waar zij de ondersteuning van de speedbike terugschroeft van 45 naar 30 kilometer per uur. Op het moment dat een forens op een speedbike een druk gebied binnenrijdt, krijgt de motor van de speedbike een signaal waardoor de ondersteuning teruggaat naar 30 kilometer per uur.

Dat moet de mensen stimuleren om vaker de fiets te pakken naar het werk.

Het platform van goinGDutch is universeel toe te passen en dus niet afhankelijk van bepaalde merken fietsen of software van de wegbeheerder. Via een interface (API) vindt er communicatie plaats tussen het platform en de software van de fysieke infrastructuur, zoals verkeerslichten, slimme verlichting, camera’s, de Solarenergy-vlonder en uiteraard de speedpedelec zelf.

Het zal ons benieuwen wat de politie ervan vindt als ze begrensd worden op de e-bike bij het achterna zitten van een opgevoerde Vespa. En voor het geval je nu denkt zo stom kunnen ze toch niet zijn, nou we hebben zoiets al eens eerder gezien bij de zelfremmende politiewagen. Je moet het maar net kunnen tegenhouden bij een toekomstige aanbesteding.

Big Brother watcht je dus niet alleen, maar remt je dus ook nog af.

https://www.bam.com/nl/pers/persberichten/2020/9/speedbikes-veilig-in-drukke-gebieden-dankzij-onafhankelijke?position=1&list=mWGUeUpa92Ho-j91h9r90sxbLoZJv1HQIk3NDO5Qs8o

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *