No-Regret maatregelen Blauwe Roos Groningen – Aanbestedingsnieuws

No-Regret maatregelen Blauwe Roos Groningen

Foto: Google Maps

De provincie Groningen organiseert een aanbesteding om een onderneming te contracteren voor de realisatie van het werk no-regret maatregelen Blauwe Roos te Winschoten’. De werkzaamheden omvatten globaal het aanleggen van een dubbelbaans knierotonde ter plaatse van het huidige Blauwe Roos rotondecomplex met twee bypasses en meerdere voorsorteervakken, het reconstrueren van de huidige “Beertster rotonde” tot de nieuwe Rozenbladrotonde met twee bypasses. Het aanbrengen van midden geleiders, het herindelen en onderhouden van de verkeersbrug over de A7 en het verlengen van de huidige fietstunnel t.b.v. toekomstig aan te leggen bypasses.

Het project No-regret maatregelen Blauwe Roos is een complex project waar meerdere provinciale wegen en de rijksweg A7 elkaar kruisen. Door toenemend verkeersaanbod en een rotonde met (te) weinig capaciteit is de provincie Groningen als kartrekker gestart met het project No-regret maatregelen Blauwe Roos e.o.
De huidige Blauwe Roos is een belangrijk knooppunt om Winschoten en het achterliggende gebied te bereiken en te ontsluiten. Daarnaast is het snelgroeiende Blauwestad ook ontsloten via dit knooppunt en moet hetWinschoterdiep gekruist worden om Winschoten te bereiken. Om hinder voor zowel omgeving als (vaar-)weggebruikers zoveel mogelijk te beperken en de stakeholders tijdig, juist en volledig te betrekken en te informeren wil de opdrachtgever samen met de opdrachtnemer dit project positief doorlopen en de omgeving kwalitatief goed en tevreden achter laten. Opdrachtgever werkt graag met een gespiegeld team: projectmanager, technisch manager (+ directievoering en toezichthouders), omgevingsmanager en projectondersteuning.

Het project dient gefaseerd te worden uitgevoerd. Een goed doordachte planning en fasering waarbij zo optimaal efficiënt  tijdsgebruik in opgenomen is draagt bij aan minimale overlast en hinder. De Blauwe Roos is onderhevig aan hoogteverschillen en de Beertsterbrug moet de grote verkeersstroom van en naar Winschoten verwerken. Bij en na
brugopeningen ontstaat in de huidige situatie terugslag op de A7 vanuit de richting Groningen. Daarnaast is er dagelijks filevorming in Winschoten en rondom de Blauwe Roos. De oorzaak is niet alleen te wijten aan brugopeningen. Ook de grote verkeersstromen rondom de Blauwe Roos en de projecten die in en rondom het projectgebied plaatsvinden, zijn van
invloed hierop.

Het werk bestaat in hoofdzaak uit:
Perceel 1: Voorbelasting
– het uitvoeren van werkzaamheden t.b.v. voorbelasting;
Perceel 2: Rotonde Blauwe Roos
– het opnemen van elementen- en asfaltverhardingen;
– het opnemen van kolken etc.;
– het verwijderen van groen;
– het uitvoeren van grondwerk cunetten;
– het aanbrengen van funderingconstructies;
– het aanbrengen van kolken en kolkafvoerleidingen;
– het aanbrengen van asfaltverhardingen;
– het aanbrengen van elementenverhardingen;
– het aanbrengen van kantopsluitingen;
– het aanbrengen van markering;
– het aanbrengen van verkeerstekens;
– het verrichten van bijkomende werkzaamheden.
Perceel 3: Kunstwerken
– het gedeeltelijk verwijderen van een spirosolduiker;
– het gedeeltelijk verwijderen van damwanden;
– het aanbrengen van funderingspalen en sloof;
– het verlengen van een spirosolduiker;
– het aanbrengen van metselwerk;
– het aanbrengen van geleiderail op het kunstwerk;
– het vervangen van een voegconstuctie;
– het verrichten van bijkomende werkzaamheden.
Perceel 4 Rozenbladrotonde
– het opnemen van elementen- en asfaltverhardingen;
– het opnemen van kolken etc.;
– het verwijderen van groen;
– het uitvoeren van grondwerk cunetten;
– het aanbrengen van funderingconstructies;
– het aanbrengen van kolken en kolkafvoerleidingen;
– het aanbrengen van asfaltverhardingen;
– het aanbrengen van elementenverhardingen;
– het aanbrengen van kantopsluitingen;
– het aanbrengen van markering;
– het aanbrengen van verkeerstekens;
– het verrichten van bijkomende werkzaamheden

Er wordt aanbesteed volgens de openbare (nationale) procedure. Het gunningscriterium van de Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) wordt vastgesteld op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding.

Bron: Tenderned dinsdag 26 maart 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/330547

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 27 maart 2024

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *