Marktconsultatie BRP-applicatie Zoetermeer – Aanbestedingsnieuws

Marktconsultatie BRP-applicatie Zoetermeer

De gemeente Zoetermeer verleent haar dienstverlening integraal, zodat de inwoner 100% antwoord krijgt ongeacht de vraag, dienst of product. Altijd antwoord, zoveel mogelijk inhoudelijk maar waar nodig eerst een reactie over wat de inwoner kan verwachten. Zoetermeer is er voor de inwoners en richten de dienstverlening in vanuit hun perspectief. Dit betekent dat ze in Zoetermeer niet alleen reageren op een vraag, maar de inwoner ook daadwerkelijk helpen met een oplossing voor het probleem. Maatwerk blijft mogelijk en de inwoner kan altijd bij de gemeente terecht.
Een inwoner is geen klant en dus behandelt Zoetermeer deze dan ook niet zo. De inwoner beleeft de gemeente als één geheel. De inwoner kan rekenen op een gastvrije, deskundige, klantgerichte, activerende, snelle, bereikbare en betrouwbare dienstverlening.

Vanuit het perspectief van de inwoners staat de vraag centraal, niet de systemen en procedures. De inwoner merkt niets van diverse gemeente afdelingen. De inwoner beleeft de gemeente als één geheel. Niet alle problemen kunnen via digitale middelen worden opgelost. Er is namelijk bijna overal wel een digitale oplossing voor mogelijk, maar dit betekent niet dat er geen ruimte meer is voor analoge, fysieke dienstverlening. Het blijft mogelijk om producten of diensten fysiek aan te vragen. Er zullen altijd complexe gevallen blijven bestaan die niet via een formulier te regelen zijn. Juist in deze gevallen is persoonlijk contact nodig en onmisbaar. De gemeente Zoetermeer wil dat haar inwoners zelf kunnen bepalen of ze digitaal of fysiek contact met de gemeente zoeken. De inwoner kiest het gewenste contactkanaal, waarbij deze kanalen allemaal
naadloos op elkaar zijn aangesloten. Het is de bedoeling dat de tijd die gewonnen wordt bij de digitalisering wordt ingezet om meer maatwerk te leveren aan de inwoners, ondernemers en organisaties die dat nodig hebben.

Om het Zoetermeer van vandaag én morgen verder vorm te geven, wordt er door de gemeente Zoetermeer een marktconsultatie gehouden betreffende de Basisregistratie Personen (BRP) applicatie. Een marktconsultatie stelt de gemeente Zoetermeer in staat kennis en ervaring van marktpartijen te verzamelen en te gebruiken bij het doorlopen van een inkoop- of
aanbestedingstraject. Daarnaast wil de gemeente Zoetermeer zich door marktpartijen laten informeren over de mogelijkheden die de verschillende BRP-applicaties bieden en een actueel beeld krijgen van wat er leeft in de markt. We willen ons eigen inzicht vergroten en onze kennis verrijken door de aanwezige expertise van de marktpartijen.

Zo te zien heeft de marktconsultatie slechts een schriftelijk gedeelte, bestaande uit ca. 29 vragen die de requestrant moet invullen. De gemeente Zoetermeer verzoekt u vriendelijk aan te geven of uw voorstel/oplossing aan bovenstaande in de vragen verstopte eisen kan voldoen en antwoord te geven op de gestelde vragen. We nodigen u ook uit om suggesties te doen met betrekking tot de visie, de taakomschrijving of andere zaken die u in het kader van dit project opvallen.

Er zal via Tenderned een samenvatting gegeven worden hoe de kennisuitwisseling is ervaren en wat in algemene zin de bevindingen zijn.

Bron: Tenderned vrijdag 22 maart 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/330234

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 25maart 2024

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *