Hoogheemraadschap Rijnland houdt aanbesteding mediamonitoring – Aanbestedingsnieuws

Hoogheemraadschap Rijnland houdt aanbesteding mediamonitoring

Aanbestedingsnieuws vond een aanbesteding die zo duidelijk over de ANP persmonitor gaat, dat we erg benieuwd zijn wie deze aanbesteding gaat winnen. Opvallend is wel dat de aanbestedende dienst, het hoogheemraadschap van Rijnland, de rollen lijkt om te draaien, als het gaat om het de pers in de gaten houden, was de pers niet juist de waakhond en heette het product ANP Persmonitor niet daarom juist persmonitor.

Foto: Pixabay.com

Het hoogheemraadschap van Rijnland (HHR) treft voorbereidingen voor de aanbesteding Mediamonitoring ter vervanging van de huidige overeenkomsten. Besloten is om geïnteresseerde marktpartijen te consulturen alvorens de aanbestedingsstrategie uit te werken en de aanbestedingsprocedure te starten.

Het doel van deze marktconsultatie is:
• het verkennen van de markt;
• de uitvraag aan te laten sluiten op de mogelijkheden van de markt;
• eventuele inkooprisico’s te beheersen met betrekking tot de inkoop van de
dienst mediamonitoring.

Op dit moment heeft HHR een overeenkomst voor mediamonitoring dat aanbesteed moet worden.
Daarnaast heeft HHR een overeenkomst bij een andere leverancier voor het versturen van eigen (pers)berichten en monitoring daarvan.
De huidige overeenkomst eindigt eind 2024. Een nieuwe overeenkomst zal dus  per 1 januari 2025 in gaan.
Het monitoren van media is belangrijk voor HHR om snel te kunnen handelen, onze reputatie te beheren, informatie te verspreiden en effectief te communiceren met de inwoners, ondernemers en organisaties in het werkgebied.

Crisismanagement: We worden geïnformeerd over onverwachte situaties. Daarop kunnen we snel inspelen met communicatie. Reputatiemanagement: We blijven op de hoogte van wat er leeft bij inwoners, ondernemers en organisaties in het werkgebied. Daardoor kunnen we snel en proactief reageren om mogelijke reputatieschade te voorkomen.
Informatieverspreiding: Media monitoring helpt ons om belangrijke informatie intern te delen waardoor medewerkers van HHR geïnformeerd blijven.
Nieuwe ontwikkelingen: Door media monitoring kan een waterschap op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen, innovaties en wet- en regelgeving.
Burgerbetrokkenheid: We krijgen via de pers inzicht in wat er speelt onder de inwoners van HHR en kunnen daarop inspelen en daarmee de betrokkenheid bij
het gebied vergroten.

Bron: Tenderned, 12 maart 2024

https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/328981

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *