Vliegtuigtrappen t.b.v. de F-35 – Aanbestedingsnieuws
MobileMobile

Vliegtuigtrappen t.b.v. de F-35

©Nimh 2004, CD-125/LuFoto 2004-033

Het bij het Commando Luchtstrijdkrachten (CLSK)  in gebruik zijnde F-35 gevechtsvliegtuig is voorzien van een zogeheten “inboard” ladder waarmee de cockpit te betreden is. Deze wordt gebruikt door de vlieger (in- en uitstijgen) en onderhoudspersoneel bij kleine onderhoudswerkzaamheden in de cockpit. Deze “inboard” ladder is echter erg klein, steil en er is een gevaar dat wanneer deze niet goed wordt uitgeklapt dat deze tijdens het betreden in kan klappen. Om een veilige werksituatie te verkrijgen dienen op maat gemaakte F-35 vliegtuigtrappen te worden aangeschaft welke gebruikt kunnen worden voor het veilig kunnen betreden van de cockpit.

En dus komt er een openbare aanbesteding voor de levering van 134 stuks vliegtuigtrappen t.b.v. de F-35

De levering is onderverdeeld in;
62 stuks t.b.v vliegbasis Leeuwarden: Eerst worden er 2 x prototype vliegtuigtrappen geleverd in Leeuwarden, levering binnen 10 weken na plaatsing opdracht. Na ontvangst prototype vliegtuigtrappen worden deze een maand lang gevalideerd op de vliegbasis Leeuwarden. Na validatie van de prototype vliegtuigtrappen mag pas gestart worden met de productie en levering van de series.
Levering 1
ste serie Leeuwarden, 30 stuks voor 31-12-2021.
Levering 2
de serie Leeuwarden, 30 stuks voor 31-03-2022.
Levering Volkel, 72 stuks voor 15 mei 2022.
Alle leveringen zijn DAP Leeuwarden of Volkel, conform incoterms 2020.
Daarnaast zal bij de levering van de eerste batch vliegtuigtrappen tevens de volgende artikelen c.q. diensten worden geleverd:
– (Digitale) set boekwerken;
– Gebruikers- en onderhoudsinstructie;
– SAP gegevens; (nader aan te duiden na toewijzing opdracht)
– Van toepassing zijnde certificaten;
– Recommended spare parts list voor de eerste 3 jaar;
– Certificate of Compliance.

De kwantitatieve behoefte wordt gebaseerd op het uitgangspunt dat zowel vliegbasis Leeuwarden en Volkel een operationele F-35 Sqn huisvesten en kortstondige onderhoudswerkzaamheden in een shelter en/of onderhoudshangaar worden
uitgevoerd. Daarnaast wordt voorzien in depot onderhoudswerkzaamheden op de vliegbasis Woensdrecht. Vlb. Lwd heeft op zeer korte termijn een behoefte aan deze vliegtuigtrappen. Primair zullen twee prototypes worden geëvalueerd tijdens
operationele inzet en kortstondige onderhoudswerkzaamheden in de cockpit. De overige vliegtuigtrappen zullen met de hieruit voortvloeiende wijzigingen worden
uitgevoerd, waarbij ook de configuratie van de prototypes zullen worden aangepast aan het definitieve ontwerp. De trappen zullen gebruikt worden op alle locaties waar een vliegtuig opgesteld kan worden zowel in- als outdoors. Dit betreft shelters incl. QRA, Line-ops, Mx hangaars & X-servicing. Ook zullen de trappen ingezet worden op een OOA locatie. De behoefte voor de overige locaties wordt afgestemd op basis van de opgedane
ervaring op de vliegbasis Leeuwarden. Indien noodzakelijk zal interne herverdeling over de F-35 locaties plaats vinden. Inschatting is dat primair wordt uitgegaan van in totaal 134 vliegtuigtrappen. 

Nu is het geen vrije oefening! De vliegtuigtrap moet ontworpen worden op basis van de vliegtuigtrap van de F16. Fabrikant/Leverancier zal op basis van een afbeelding in het PvE een voorstel indienen waarbij de Nederlandse wetgeving is toegepast en eventuele vereenvoudigingen en/of verbeterpunten worden aangegeven. Hierbij hebben Commercial Off The Shelf (COTS) componenten de voorkeur.

Onverminderd alle overige eisen en voorwaarden zoals opgenomen binnen de aanbesteding, zal gunning plaatsvinden aan de inschrijver met de economisch meest voordelige inschrijving. De economisch meest voordelige inschrijving wordt door de aanbestedende dienst vastgesteld op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding.

Bron: Tenderned 18 maart 2021 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/222606

 

 

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *