Uitzendklaar digitaal maken aankoopprogramma’s – Aanbestedingsnieuws

Uitzendklaar digitaal maken aankoopprogramma’s

Foto: pexels.com

NPO Aankoop koopt buitenlandse films en series op de internationale markt ten behoeve van de programmering op NPO 1, 2, 3, Zapp, NPO Plus en Themakanalen. De programma’s worden ten behoeve van de NPO ruw aan opdrachtnemer aangeleverd door de content eigenaar (producent/distributeur). Het betreft veelal programma’s van Europese en Britse publieke en commerciële omroepen en productiebedrijven. Deze programma’s moeten bewerkt worden om geschikt te maken voor uitzending.

Voor deze opdracht moet opdrachtnemer de programma’s die worden aangeleverd door content eigenaren geschikt maken voor uitzending conform de eisen van de NPO. Naast content moet ook metadata via XML worden aangeleverd. Opdrachtnemer levert de programma’s en metadata als één pakket aan bij de storage van NPO Aankoop (Media Portal, momenteel in beheer van NEP).

De opdracht bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Het ondersteunen van aanlevering van content via beveiligde methoden door content eigenaren.
  • Het zelfstandig uitzendgereed maken van programma’s inclusief vormgeving van omroepen;
  • Het laten maken van vertalingen en ondertitels en/of het laten aanpassen van bestaande ondertitels naar NPO-specificaties;
  • Aanleveren van metadata en gidsteksten volgens NPO-specificaties;
  • Het aanleveren van een compleet uitzendgereed pakket aan de NPO
  • Het contact met de content eigenaren actief onderhouden en monitoren over het binnenhalen van de uitzend- en publiciteitsmaterialen;
  • Het contact met de content eigenaren actief onderhouden en monitoren over de kwaliteit van de materialen en de technische standaard;
  • Het actief monitoren van de aanleveringen van de door Opdrachtnemer uitzendgereed gemaakte content naar het door opdrachtgever geselecteerde Media Asset Management system (momenteel NEP Media Portal), en direct actie ondernemen bij foutmeldingen en/of storingen.
  • Het op aanvraag maken en aanleveren van promo’s/trailers, vooruitblik en terugblik.

Jaarlijks wordt voor ruim 750 uur aan nieuw aangekochte programma’s uitgezonden. De opdracht heeft betrekking op deze 750 uur. De geschatte opdrachtwaarde voor een periode van één jaar en vijf keer één jaar verlenging bedraagt €2.100.000,- exclusief BTW. Bovengenoemd bedrag is indicatief. Aan dit bedrag kunnen geen rechten worden ontleend. De NPO wil één  overeenkomst afsluiten met betrekking tot uitzendgereed maken aankoopprogramma’s. De beoogde ingangsdatum van het contract is 2 januari 2023. Opdrachtgever volgt, gelet op de aard en de omvang van de opdracht, een Europese openbare aanbestedingsprocedure. De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de inschrijving doet met de beste prijs-kwaliteitsverhouding behoudens beëindiging van deze aanbesteding vóór gunning.

Bron: Tenderned donderdag 4 augustus 2022 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/269008

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *