Twentse gemeenten kopen regiovervoer gezamenlijk in
Twaalf Twentse gemeenten kopen gezamenlijk regiovervoer in. Het gaatom aanvullendend en vervangend WMO-vervoer, in totaal om circa 500.000 ritten per jaar. Door gezamenlijk in te kopen, willen ze sterker staan tegenover leveranciers. Zo kunnen ze lege kilometers voorkomen en blijft de prijs laag.
Met de opdracht is blijkens Tenderned-web 6 tot 8 miljoen gemoeid. De contracttermijn loopt van juni 2016 tot juli 2017. Dat komt door de visie “maatwerkvervoer” die de gemeente raden hebben aangenomen. Daar mee worden alle vervoersstromen geoptimaliseerd en die wordt ingevoerd per 1 juli 2017.
De meeste gemeenten stappen op 1 juli 2017 met het leerlingenvervoer en de huidige Regiotaxi over op de nieuwe regeling. En op 1 januari 2018 sluit daar het vervoer van en naar de dagbesteding bij aan. Tot die tijd verandert er voor de klanten niets. En ook na 1 juli 2017 blijft het voor veel klanten zoals het nu is.
“We begrijpen heel goed dat de doelgroep niet zit te wachten op een compleet nieuw systeem. Wat goed is, moet blijven”, aldus wethouder Jan Binnenmars, coördinerend wethouder in een persbericht. “Zo blijven we ervoor zorgen dat leerlingen van en naar school gebracht worden, vergelijkbaar met zoals het nu is. En inwoners die nu een Regiotaxi-pasje hebben kunnen ook na 1 juli 2017 gewoon bellen voor een taxirit. Maar we gaan het wel slimmer aanpakken. Dat begint met het regionaal inkopen en organiseren van het vervoer.
Inschrijven kan via Negometrix.
De link onderaan het artikel betreft de aanbesteding van vorig jaar, onjuiste informatie.