Tweewielers Handhaving & Toezicht gemeente Eindhoven

De modaliteiten c.q. tweewielers worden ingezet voor verschillende doeleinden om de stad Eindhoven goed én efficiënt te kunnen bedienen. Denk hierbij aan de surveillance in het centrum door het voetgangersgebied tot de surveillance in de parken, bosgebieden en normale wegen. De omtrek is regio Eindhoven, waaronder ook het Flight forum, Eindhoven Airport en Winkelcentrum Woensel. Bij grote evenementen, waaronder GLOW, Koningsdag, Carnaval worden de tweewielers eveneens intensief ingezet. Ook dienen enkele modaliteiten in voorkomende situaties personen op afstand te houden of om de handhavers of anderen te verdedigen. De onderhavige opdracht betreft op hoofdlijnen het leveren van de volgende (48) modaliteiten:
Tweewielers, bestaande uit:

  • 4x E-bikes;
  • 2x E-MTB 45 en/-of 25 km/u
  • 6x E-Scooters;
  • 18x Mountainbikes;
  • 18x Stadsfietsen;
  • App & Tracking;
  • Beheer & onderhoud;
  • Bestickering in huisstijl gemeente Eindhoven (format wordt na gunning aangeleverd)

In het kader van ontzorging kiest opdrachtgever voor een Full-Operational Lease (FOL) constructie, met daarin onder
andere de volgende componentem: Afschrijving, rente, verzekering, reparatie, onderhoud, banden, schade en vervangend vervoer. De minimale
kwaliteitsvereisten worden nader geformuleerd in het programma van eisen.  De Overeenkomst die wordt gesloten heeft het karakter van een Raamovereenkomst en heeft een vaste initiële looptijd van achtenveertig maanden met als gewenste startdatum 1 januari 2021.

De genoemde aantallen betreffen een zo nauwkeurig mogelijk beeld van het gewenste c.q. beoogde aantal tweewielers. De exacte -aantallen per modaliteit worden na gunning met elkaar vastgesteld. De opdrachtgever wil zich het recht voorbehouden om gedurende de looptijd van de raamovereenkomst de aantallen te verhogen- of mogelijk te verlagen op basis van bijvoorbeeld:

  • Nieuwe vormen van mobiliteit in de markt;
  • Nieuwe inzichten in de verhoudingen tussen voertuigen en tweewielers bij opdrachtgever;
  • Nieuwe inzichten in de verhoudingen tussen tweewielers bij opdrachtgever.

Op het moment dat bijvoorbeeld de E-step worden gelegaliseerd wenst opdrachtgever dit type modaliteit mogelijk ook in te gaan zetten. Nieuwe modaliteiten zoals een E-step modaliteiten maken op dit moment geen direct onderdeel uit van de scope van de opdracht. De opdrachtgever wil daarentegen wel de mogelijkheid krijgen om deze nieuwe vormen van modaliteiten af te kunnen nemen bij de beoogd opdrachtnemer. Indien opdrachtgever tijdens de raamovereenkomst behoefte heeft aan dergelijke nieuwe modaliteiten dan dient opdrachtnemer hier een marktconforme offerte voor op te stellen. opdrachtgever behoudt zich het recht voor om deze nieuwe type modaliteiten elders uit te vragen als blijkt dat
opdrachtnemer niet in staat is om de gevraagde modaliteit(en) te leveren, tegen de gewenste (inkoop) condities.

AN: Goed idee de E-step. In Amerika al bij verschllende politiekorpsen in gebruik. Goed inzetbaar, lage opstap dus snelle afstap ding blijft staan als je er af stapt en blijft dus direct beschikbaar met een maximale snelheid van 40 MPH of bijna 65 km/u. Vraag is alleen waarom je zou wachten tot legalisering van de E-step. Als handhavingsvoertuig zou je die zonder dat legaliseergedoe ook moeten kunnen inzetten, of zoals de Amerikanen zeggen je moet een step voorblijven. Vraag is wel hoe gaat dat met drempels?

Voor de liefhebbers bijgaand filmpje van Trikke Tech Inc

Bron: Tenderned 8 septeber 2020 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/204804

Bron: https://trikkemobility.com

 

redactie Auteur

Geef een reactie