Nieuwsberichten over gunningen

Samenwerken
Foto: Pexels.com

Uit reacties van onze lezers bemerken we dat er een behoefte is aan de plaatsing van meer berichten over gegunde opdrachten. Dagelijks kijken wij allang naar de mutaties op gegunde aanbestedingen, maar de geplaatste mutaties zijn maar zelden nieuwswaardig omdat er tussen gunning en publicatie te veel tijd is verstreken. Soms is de opdracht al bijna gereed als Tenderned wordt bijgewerkt.

Deels snappen wij dat best. Na voorlopige gunning volgt de Alcateltermijn van 20 dagen en dan pas wordt de gunning definitief, als er tenminste geen kort geding wordt aangespannen door de verliezende concurrent. Na gunning zijn er voor de aanbestedende dienst vaak andere prioriteiten zoals nieuwe aanbestedingen et cetera.

Toch kunnen wij wel berichten plaatsen maar zijn dan afhankelijk van de ondernemers die een opdracht gegund hebben gekregen en dat kenbaar maken via persberichten of nieuwsberichten op hun website. Ook dat komt niet regelmatig genoeg voor. Vandaar onze oproep aan ondernemers die een opdracht gegund hebben gekregen. Stuur ons een bericht via de contact pagina, of mail ons op redactie@aanbestedingsnieuws.nl 

Wij plaatsen dan graag een bericht over een gewonnen aanbesteding en vertellen iets over uw bedrijf. Dat laatste natuurlijk als u op uw website een en ander hebt vermeld in een “over ons” tabje. Wij halen dan wel de wij-vorm eruit en ontdoen het stukje van een overdaad aan superlatieven. Helemaal mooi voor ons is het als u ook persfoto’s op uw site hebt. Bij voorkeur geen lachende directeuren, die zijn voor het jaarverslag of contractondertekeningen. Dat geloven we wel. Een foto van het   exterieur of interieur van het bedrijf, een wapperende bedrijfsvlag, een bedrijfsauto en dergelijke. In geval van leveringen stellen wij ook een foto op prijs (of tekening) van het te leveren deel. Bijvoorbeeld een brandweerwagen, een strooiwagen of anderszins.

Verder nog een tip voor ondernemers. We zien het regelmatig mis gaan. Dan staat er een missie/visie verhaal op de ondernemingssite waarbij in de missie de visie is vermeld en bij de visie wordt uit de doeken gedaan hoe deze onderneming de wereld in bijvoorbeeld 2030 ziet. De vuistregel bij een missie/visie verhaal is:

  • Missie: Dat wat je bent
  • Visie: Dat wat je wil worden
  • Strategie: De weg van missie naar visie

Bijvoorbeeld:

  • Missie: Wij zijn een der grotere leveranciers in Nederland van oplossingen voor de …….industrie
  • Visie: Wij versterken onze marktpositie door onze activiteit uit breiden over de gehele Europese Unie
  • Strategie: Wij versterken onze positie door voornamelijk aquisitie van ondernemingen in de Europese Unie

U kunt het Strategiedeel achterwege laten door deze in de visie te integreren.

U mag met bronvermelding en/of verwijzing ons artikel in uw eigen nieuwsberichten plaatsen.

De Redactie

 

 

 

redactie Auteur

Geef een reactie