Marktconsultatie emissieloos strandafvalvoertuig

Strand bij Kijkduin
Foto: E.Ploeg

De gemeente Den Haag heeft besloten een marktconsultatie te houden met betrekking tot de technische en financiële haalbaarheid voor de inzet van een emissieloos strandafvalvoertuig (SAV). De afdeling Haags Veegbedrijf (HVB) is binnen de gemeente Den Haag verantwoordelijk voor het schoonhouden van het 12 kilometer lange strand bij Den Haag. Vooral in de zomermaanden vergt dit veel capaciteit van personeel en middelen. Het HVB is daarom op zoek naar een SAV die geschikt is om te rijden en te werken op het strand om
vuilnisbakken te legen en vuilniszakken te vervoeren. Het SAV dient goed door mul zand te kunnen rijden omdat de vuilnisbakken ook in het mulle zand staan. De werkzaamheden worden in de zomermaanden in de nachtelijke uren uitgevoerd. Tevens moet het mogelijk zijn dat het SAV wordt ingezet voor werkzaamheden (zoals het ophalen van losse bladeren in de bladperiode) in de stad.

Met deze marktconsultatie beoogt de gemeente Den Haag in een vroeg stadium inzicht te krijgen in de technische en financiële haalbaarheid voor de inzet van een emissieloos SAV. Aan de hand van de resultaten van de marktconsultatie worden door de gemeente Den Haag mogelijke vervolgstappen onderzocht.

Om dit inzicht te
verkrijgen in de haalbaarheid heeft de gemeente Den Haag  (met inachtneming van de hieronder genoemde randvoorwaarden) de onderstaande consultatievragen geformuleerd.

De randvoorwaarden waaraan het SAV minimaal dient te voldoen zijn:

  • een 6×6 uitvoering;
  • voorzien van een meesturende achteras
  • geschikt voor de opbouw van een haakarm met laadbak;
  • geschikt voor de opbouw van een laad-loskraan;
  • voorzien van banden voor het rijden op het strand en in mul zand;
  • voorzien van zwaailichten en extra led verlichting om in de nacht zicht op de werkzaamheden te hebben;
  • voorzien van het juiste accupakket i.v.m. de extra belasting door de verlichting.

Consultatievragen
1. Kunt u het SAV op dit moment emissieloos aanbieden, wat is de actieradius en wat is de
kostenverhouding ten opzichte van eenzelfde voertuig op diesel?
2. Als u het SAV op dit moment niet emissieloos kunt aanbieden op welke termijn denkt u dit
waarschijnlijk wel te kunnen?
3. Indien u het SAV op dit moment niet emissieloos kunt aanbieden wat is dan het schoonst
mogelijke alternatief wat u op dit moment wel kunt aanbieden? Wat is in dit geval de
kostenverhouding ten opzichte van eenzelfde voertuig op diesel?
4. Optioneel: Wilt u ons in het kader van deze marktconsultatie verder nog iets mededelen?

De antwoorden op deze vragen moeten voor 11 februari 2020 12:00 binnen zijn.

Bron: Tenderned 14 januari 2020 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/184896

 

redactie Auteur

Geef een reactie