Huurteam gemeente Utrecht

Het huurteam controleert onzelfstandige woonruimten en zelfstandige (particuliere) woonruimten van verhuurders op huurprijzen, onderhoud, all-in huren en servicekosten om misstanden op te sporen en aan te pakken in de gemeente Utrecht. Bij misstanden gaat het huurteam namens de huurder in gesprek met de verhuurder en voert indien nodig namens de huurder een procedure bij de huurcommissie.

Huurteam Utrecht speelt een belangrijke rol bij de actieve aanpak van huisjesmelkers, o.a. door het geven van (juridische)ondersteuning aan huurders en door het delen van data over misstanden op adresniveau. Indien nodig kan het Huurteam ondersteuning bieden bij juridische trajecten. Het huurteam registreert situaties waarbij sprake is van intimidatie of bedreiging, ondersteunt huurders die slachtoffer zijn van intimidatiezaken zo veel mogelijk en zoekt de samenwerking op met de politie of wijkagent.

Gedurende de looptijd van dit contract kan de doelgroep Middensegment mogelijk onderdeel gaan uitmaken van de dienstverlening. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden zoals omschreven in de aanbestedingsdocumenten.

Uit het omvangrijke PvE selecteerden wij:  De opdrachtnemer werkt samen met studentenunie VIDIUS en haar juridische steunpunt en de redactie van de website www.normalehuur.nl. Deze website, waar een gratis huurprijscheck gedaan kan worden, is een initiatief van VIDIUS. U behandelt de aanmeldformulieren die via www.normalehuur.nl binnenkomen. Ook zet de opdrachtnemer een website op voor het huurteam Utrecht, zet deze online en houdt de website up-todate, er wordt hierbij gebruik gemaakt van de reeds bestaande domeinnaam “Huurteam Utrecht”. (https://www.huurteam-utrecht.nl/nl/)
De opdrachtnemer ondersteunt de gemeente bij het beantwoorden van vragen die worden gesteld door de pers, de politiek of door het bestuur over de werkzaamheden van het Huurteam.

Bron: Tenderned 24 september 2020 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/206494;

redactie Auteur

Geef een reactie