Detron wint order beheer communicatieplatform VU

Detron heeft de Europese aanbesteding van de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) gegund gekregen. De opdracht gaat per 1 augustus 2018 in en betreft het beheer van het communicatieplatform van de VU voor een periode van twee jaar met een optie tot twee jaarlijkse verlengingen. Het platform van de VU bestaat uit een gecombineerde oplossing van Skype for Business, Anywhere 365 en Mitel en heeft ca. 8.000 gebruikers.

De geraamde waarde van de opdracht is €300.000. Het gunningsbericht is nog niet gepubliceerd. Wel is er een rectificatie van de aanbesteding uitgegaan.

De VU was op zoek naar één leverancier voor het in partnership onderhouden en beheren van het omvangrijke ommunicatieplatform. Naast het beheer was de VU op zoek naar een partij met een “proactieve en coöperatieve houding”. Een partner, die fungeert als kritische sparringpartner en oog heeft voor de organisatie en ideeën levert voor verbetering. “Een rol die Detron op het lijf geschreven,” aldus Peter Bakker van Detron.

Detron is naar eigen zeggen een onafhankelijk communicatiespecialist en levert ook VOIP voor de rijksoverheid. Met een jaaromzet van ruim EUR 90 miljoen en 450 medewerkers is Detron één van de grootste niet-beursgenoteerde ICT-ondernemingen van Nederland.

Detron is verheugd met de order.

“Het draait om partnerships. Ook met de VU zullen we als één team opereren bij het op toekomstbestendige wijze beheren en verbeteren van het communicatieplatform tegen de juiste kosten. Een mooie uitdaging die past bij de groeiende marktvraag voor persoonlijke en hoogwaardige ondersteuning in de samensmelting van IT en telecom.”

Bob van Graft, CIO van de Vrije Universiteit Amsterdam: “Voor de VU zijn beschikbaarheid, flexibiliteit, continuïteit, integriteit van informatie en professionaliteit zeer belangrijk. Wij denken deze businessdoelen te kunnen bereiken door een partnership aan te gaan met Detron. Naast de solide dienstverlening die Detron biedt, onderscheiden zij zich ook door een persoonlijke aanpak. Ik kijk uit naar een prettige samenwerking”.

Er loopt een project om de oude Siemens centrale uit te faseren. De verwachting is dat dit Q1 of Q2 is afgerond. Bij gunning is het migratietraject volgens scenario 2 in uitvoering en (nog) niet volledig uitgevoerd en zijn zowel de Siemens, Mitel als Skype for Business centrales actief. Geschatte aantallen gebruikers op elke centrale tijdens gunning: Siemens: 2500 telefoonnummers Mitel: 1000 telefoonnummers SfB: 3000 telefoonnummers

Zie ook de tender op TenderNed voor het beheer van het communicatieplatform

“Beheer van communicatie platform Skype For Business, Anywhere 365 en Mitel”

https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/125894;

redactie Auteur

Geef een reactie