Bedrijfswagens gemeente Zuidplas – Aanbestedingsnieuws

Bedrijfswagens gemeente Zuidplas

Foto: Entreeding.com (bewerkt)

De gemeente Zuidplas beschikt over een groot aantal bedrijfswagens ten behoeve van onderhoud van in hoofdzaak de openbare ruimte. Op regelmatige basis dienen deze voertuigen vervangen te worden omdat onder meer de economische levensduur is bereikt of omwille van de technische staat van de voertuigen. Voor deze aanbesteding gaat het specifiek om een veegwagen en twee kraakperswagens en het bijbehorende onderhoud. Deze bedrijfswagens zijn verder uitgewerkt in het Programma van Eisen in bijlage.

De gemeente Zuidplas heeft besloten te kiezen voor jong gebruikte bedrijfswagens, dit omdat:

  • Er niet voldoende capaciteit is op huidige locatie buitendienst (Zevenhuizen) voor het  opladen elektrische bedrijfswagens.
  • De buitendienst locatie gaat over circa zeven jaar verhuizen naar een nieuwe centrale locatie in Zuidplas. Dit zal zeer waarschijnlijk in het nieuw te bouwen Vijfde Dorp zijn.
  • Per 2030 zal gemeente Zuidplas over een volledig emissieloos wagenpark beschikken.
  • Het beschikbare budget.

Deze aanbesteding wordt gezien als een overbruggingsfase tot 2030.

Onder “jong gebruikte bedrijfswagens” verstaat de gemeente Zuidplas:

  • Bedrijfswagens niet ouder dan bouwjaar 2020
  • Bedrijfswagens zonder schade
  • Bedrijfswagens met het originele onderhoudsboekje

De volgende zaken behoren niet tot de scope van de overeenkomst:

  • De gemeente Zuidplas beschikt over een groot aantal bedrijfswagens ten behoeve van onderhoud van in hoofdzaak de openbare ruimte. Op regelmatige basis dienen deze voertuigen vervangen te worden omdat onder meer de economische levensduur is bereikt of omwille van de technische staat van de voertuigen. 

    Voor deze aanbesteding gaat het specifiek om een (1) veegwagen en twee (2) kraakperswagens en het bijbehorende onderhoud. Deze bedrijfswagens zijn verder uitgewerkt in het Programma van Eisen in bijlage F.

     

    Omschrijving waarom gekozen wordt voor jong gebruikte bedrijfswagens

    • Niet voldoende capaciteit op huidige locatie buitendienst (Zevenhuizen) voor opladen elektrische bedrijfswagens.
    • De buitendienst locatie gaat over circa 7 jaar verhuizen naar een nieuwe centrale locatie in Zuidplas. Dit zal zeer waarschijnlijk in het nieuw te bouwen Vijfde Dorp zijn.
    • Per 2030 zal gemeente Zuidplas over een volledig emissieloos wagenpark beschikken.
    • Het beschikbare budget.

    Deze aanbesteding wordt gezien als een overbruggingsfase tot 2030.

    Onder “jong gebruikte bedrijfswagens” verstaan wij:

    • Bedrijfswagens niet ouder dan bouwjaar 2020
    • Bedrijfswagens zonder schade
    • Bedrijfswagens met het originele onderhoudsboekje

    De gemeente Zuidplas beschikt over een groot aantal bedrijfswagens ten behoeve van onderhoud van in hoofdzaak de openbare ruimte. Op regelmatige basis dienen deze voertuigen vervangen te worden omdat onder meer de economische levensduur is bereikt of omwille van de technische staat van de voertuigen.

     

    Voor deze aanbesteding gaat het specifiek om een (1) veegwagen en twee (2) kraakperswagens en het bijbehorende onderhoud. Deze bedrijfswagens zijn verder uitgewerkt in het Programma van Eisen in bijlage F.

     

    Omschrijving waarom gekozen wordt voor jong gebruikte bedrijfswagens

    • Niet voldoende capaciteit op huidige locatie buitendienst (Zevenhuizen) voor opladen elektrische bedrijfswagens.
    • De buitendienst locatie gaat over circa 7 jaar verhuizen naar een nieuwe centrale locatie in Zuidplas. Dit zal zeer waarschijnlijk in het nieuw te bouwen Vijfde Dorp zijn.
    • Per 2030 zal gemeente Zuidplas over een volledig emissieloos wagenpark beschikken.
    • Het beschikbare budget.

    Deze aanbesteding wordt gezien als een overbruggingsfase tot 2030.

    Onder “jong gebruikte bedrijfswagens” verstaan wij:

    • Bedrijfswagens niet ouder dan bouwjaar 2020
    • Bedrijfswagens zonder schade
    • Bedrijfswagens met het originele onderhoudsboekje

    Belettering van de voertuigen behoort niet tot de scope van de overeenkomst. Inruil van de huidige voertuigen is een optie

Het plafondbedrag (maximumwaarde) bedraagt Euro 560.000,- inclusief onderhoud en optiejaren.  De overeenkomst voor de aanschaf van de drie bedrijfswagens is eenmalig en voor het onderhoud is de initiële looptijd vijf jaar. De overeenkomst  kan maximaal tweemaal door de aanbestedende dienst verlengd worden met een periode van steeds één jaar, onder gelijkblijvende condities. De looptijd van de overeenkomst gaat in op 1 mei 2024.

De aanbestedende dienst heeft besloten de gevraagde levering en bijbehorend onderhoud te verdelen in twee percelen omdat uit marktconsultatie blijkt dat de kans klein is dat er één  aanbieder is die beide type specialistische bedrijfswagens kan aanbieden. Het is wel mogelijk, om op één of beide percelen in te schrijven.

Bron: Tenderned donderdag 11 januari 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/322317

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 12 januari 2024

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *