Prorail laat kraagbouten vervangen wegens strijd met contract – Aanbestedingsnieuws

Prorail laat kraagbouten vervangen wegens strijd met contract

Prorail had kraagbouten geleverd gekregen die niet voldeden aan de daaraan door ProRail gestelde eisen. Nu gaat VolkerRail de eerder aangelegde kraagbouten weer vervangen. De bouten zijn niet verzonken, waardoor ze gevoeliger zijn voor corrosie, zo blijkt uit onderzoek van een certificeringsbureau.

©Prorail 2019

Volkerrail verving toen de bovenleidingen en 3 wissels.  VolkerRail werkte dag en nacht aan de spoorvernieuwing, afgelopen zomer. Het heeft bovendien prefab rail-elementen gebruikt, zoals te zien is op de foto’s. Daarbij zijn de kraagbouten voorgemonteerd.  Spoorpro weet aanvullend te berichten dat het volgens VolkerRail om maximaal 32.000 kraagbouten gaat, waar niet de juiste exemplaren gebruikt zijn

Bron: Prorail/Spoorpro, 4 februari 2019

Zie ook:

https://www.prorail.nl/nieuws/andere-kraagbouten-op-de-zaanlijn

Verkeerde kraagbouten gebruikt bij vernieuwing Zaanlijn

Flater VolkerRail: alle kraagbouten Zaanlijn weer vervangen

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *