Overijssel werpt zich op als launching customer
Overijssel publiceert een derde online magazine over de overheid als launching customer. Hierbij hebben bedrijven de overheid als eerste klant. De launching customer helpt het product bij te schaven en kan zo de afzetmarkt voor ondernemers verder vergroten. Volgens dit magazine zijn van de 53 binnengekomen ideeën er 11 geselecteerd. Vanuit het programma Startup-in-Residence ontwikkelden ondernemers innovatieve oplossingen in samenwerking met Nieuwe Energie Overijssel, gemeente Zwolle, woningcorporaties Welbions en deltaWonen.
In het derde nummer van het Lauching Customership Magazine(verwijst naar een andere website) lees je dat we voor flinke uitdagingen staan, waarbij we werken aan toekomstige oplossingen als het gaat om energie en natuur
Een van de voorbeeld projecten van het programma is het plastic fietspad, dat in Zwolle is gelegd. Zie ook:
Belangstellenden voor het launching customer programma kunnen meteen contact opnemen met het Actieprogramma Innovatie, kijk daarvoor op
https://www.overijssel.nl/onderwerpen/economie/innovatie/launching-customership-inkopen-impact/
https://overijssel.maglr.com/launching-customership-editie-3/energie-innovatie