Marktorientatie kelderbier Noorderslag en Spot Groningen – Aanbestedingsnieuws

Marktorientatie kelderbier Noorderslag en Spot Groningen

Foto: Pexels.com

Deze marktconsultatie wordt gehouden voorafgaand aan een mogelijke aanbesteding, maar maakt daar geen deel van uit. De Gemeente Groningen (verder: Gemeente) wenst te inventariseren welke mogelijkheden er in de markt voorhanden zijn om centraal te kunnen
voorzien in de levering van kelderbier. De informatie die met deze marktconsultatie vergaard wordt, kan worden gebruikt bij de
nadere besluitvorming inzake de aanbesteding. Alle ondernemingen worden hierbij van harte uitgenodigd om mee te denken. Aan
deelneming of bijdragen in deze marktconsultatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Groningen is de tweede cultuurstad van Nederland. SPOT Groningen is hier gevestigd: de Oosterpoort is hét muziekcentrum van Noord Nederland en De Stadsschouwburg hét theater van de stad Groningen: 2 Gebouwen, 5 podia, 2500 stoelen, 12 bars, 2 restaurants, 2 cafés, 600 voorstellingen en evenementen en gemiddeld 300.000 bezoekers per jaar. Zowel bezoekers van voorstellingen als zakelijke gasten komen bij SPOT voor een onvergetelijke ervaring. Tevens huisvest SPOT jaarlijks het showcase festival van Europa, namelijk Eurosonic Noorderslag. Eurosonic Noorderslag (ESNS) is een non-profit, showcase-festival voor uitsluitend Europese artiesten en een internationale muziekconferentie. ESNS bestaat in 2021 35 jaar, verkoopt elk jaar uit en trekt meer dan 4.000 professionele delegates, waaronder 400 internationale festivals, en presenteert showcases van ruim 350 Europese artiesten voor meer dan 40.000 bezoekers en bijna 450 verschillende media. Spot Groningen en Eurosonic Noorderslag (ESNS) zijn gezamenlijk op zoek naar een Internationaal biermerk dat zich de komende jaren wil verbinden aan beide organisaties. De gemeente Groningen is voornemens om De sponsordeal op hoofdsponsorniveau t.b.v. ESNS maakt een onlosmakelijk onderdeel uit van de aanbesteding. Van de brouwer wordt onder andere verwacht innovatief en duurzaam
evenementenmateriaal ter beschikking te stellen voor ESNS, maar ook voor de andere concerten, festivals en evenementen binnen SPOT. Daarnaast dient de bierbrouwer te investeren in de aankleding van de ESNS evenementen, city-dressing en promotie. Spot Groningen en ESNS willen een deal sluiten voor een langere periode en zoeken naar biermerken die inhoudelijk willen meebouwen aan het conferentie programma van ESNS en daarnaast ook nog vanuit hun (sub)merken met aanvullend budget willen promoten binnen ESNS. De aanbesteding volgt in het voorjaar 2020.

Verwachte globale scope van de aanbesteding

  • Leveren van Kelderbier (geen submerken (speciaalbier)) aan SPOT Groningen ESNS;
  • Biermerk welke internationaal opereert op de biermarkt;
  • Langdurige relatie met popmuziek
  • Sponsordeal op hoofdsponsorniveau

Op 17 januari, tijdens ESNS is er de mogelijkheid van een eerste korte kennismaking met SPOT Groningen en Eurosonic Noorderslag. De ontvangst is om 14.00 uur in de Oosterpoort (Trompsingel 29 te Groningen) waar dan de conferentie van ESNS gaande is.
Aanmelden kan onder vermelding van uw naam, functie en biermerk dat u vertegenwoordigd via de berichtenportal in Negometrix. Er is een maximum van twee personen per biermerk toegestaan. Aanmelden kan tot 14 januari 15:00 uur.

Bron: Tenderned 5 januari 2020 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/184220

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *