Delft besteed publicatie Stadskrant aan
De gemeente Delft heeft een aanbesteding geplaatst voor het publiceren van de Stadskrant, opgenomen in de Delftse Post. Sinds 2012 publiceert de gemeente haar bekendmakingen ook on-line maar de papieren krant blijft volgens een artikel in het AD populair bij ca 52 % van de Delftenaren. Het gaat bij de stadskrant om ongeveer 120 pagina’s per kalenderjaar.
De Gemeente Delft wil met ingang van 1 september 2019 een Raamovereenkomst afsluiten voor de publicatie van de Stadskrant Delft in een huis-aan-huisblad op tabloid- of weekendformaat, dat verschijnt en wordt bezorgd op een vaste dag in de week.
De exacte omvang van de Stadskrant Delft is bekend drie werkdagen voor publicatie. De Gemeente laat de pagina’s voor de Stadskrant Delft drukklaar aanleveren op de dag voor de dag van verschijning.
De Stadskrant Delft bevat redactionele artikelen over het gemeentelijke beleid en andere daarmee samenhangende onderwerpen. Behalve uit redactionele artikelen kan de gemeentelijke informatie in de Stadskrant Delft ook bestaan uit publicaties en aankondigingen van de Gemeente. Daarnaast kan de Gemeente de ruimte aanvullen met bekendmakingen en aankondigingen die de Gemeente wil publiceren. Advertenties behoren niet tot de mogelijkheden, met uitzondering van niet-commerciële stoppers van de gemeente en gemeentelijke instellingen, bedoeld om eventuele restruimte op redactionele pagina’s te vullen.
De Stadskrant Delft wordt uitgevoerd in full colour. De kwaliteit van het drukwerk staat ten dienste van de helderheid, leesbaarheid en toegankelijkheid van de krant. De geleverde drukwerkkwaliteit is in overeenstemming met de geldende professionele normen.
Inschrijver plaatst wekelijks op de voorpagina van het huis-aan-huisblad een verwijzing naar de Stadskrant Delft in de betreffende editie. Inschrijver stelt vormgeving en de formulering van de verwijzing op samen met de Gemeente.
Het blad waarin de Stadskrant Delft wordt opgenomen wordt op een vaste dag huis aan huis verspreid in Delft, met een dekkingspercentage van minimaal 95%. Inschrijver maakt via jaarlijks te houden onderzoek aantoonbaar dat deze norm gehaald wordt. Inschrijver heeft een vaste procedure voor nazorg bij en afhandeling van bezorgklachten en heeft een nabezorgservice voor bewoners die melden dat ze de krant niet hebben ontvangen.
Bron: Tenderned 24 maart 2019 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/161398;section=0