Vervangen afvalkalender-app, website en CMS Afvalstoffendienst ‘s-Hertogenbosch

0
Illustratie: Pixabay.com

’s-Hertogenbosch is een levendige gemeente. De gemeentelijke organisatie is in beweging en hard bezig op eigen wijze invulling te geven aan actuele onderwerpen als leefbaarheid, duurzaamheid en veiligheid. Eén van de afdelingen binnen de gemeente is de Afvalstoffendienst (AFV). De Afvalstoffendienst zamelt afval in bij zo’n 168.000 huishoudens én zo’n 5.000 bedrijfsmatige klanten.

De aanleiding voor de gemeente om een aanbesteding te starten voor een nieuwe afvalkalender-app, website en CMS voor de Afvalstoffendienst van de gemeente ’s-Hertogenbosch is gebaseerd op de volgende factoren:
– De huidige afvalkalender-app en website voldoen niet aan de WCAG als standaard voor digitale toegankelijkheid;
– Het huidige platform biedt geen mogelijkheid voor de opdrachtgever om inzicht te verkrijgen in het gebruik door inwoners;
– De wensen en behoeften van gebruikers van het CMS zijn veranderd, waardoor het huidige platform niet meer voldoet;
– Opdrachtgever streeft naar een optimale (digitale) dienstverlening, waarbij inwoners en bedrijven zoveel mogelijk digitaal zelf zaken kunnen regelen en beheren, maar ook dat onze interne medewerkers ontlast worden in administratieve handelingen.

De afvalkalender-app en website van de Afvalstoffendienst zijn de meest belangrijke communicatiemiddelen die worden ingezet door de Afvalstoffendienst gemeente ’s-Hertogenbosch. Deze digitale middelen stellen de dienst in staat om 24/7 contact te maken met deze grote doelgroepen en hen van de juiste informatie te voorzien (data afvalkalender, content over afval scheiden, etc.).
Maar deze middelen dienen op termijn ook te zorgen voor een vermindering van administratieve lasten van de klantenservice.

De opdracht is opgedeeld in 2 fasen.
Fase 1
Uiterlijk 1 september 2025 dienen minimaal de functionaliteiten conform het Programma van Eisen van de afvalkalender-app en website en CMS geïmplementeerd te zijn in de door de opdrachtnemer geleverde ICT-oplossing(en).
Fase 2
De gemeente streeft in de toekomst naar een platform waarbij inwoners en bedrijven zoveel mogelijk digitaal zelf zaken kunnen regelen en beheren, maar ook dat de interne medewerkers ontlast worden in administratieve handelingen. Bijvoorbeeld door het volledig digitaliseren en automatiseren van processen zoals containermutaties, pasaanvragen, inplannen van ophaalservice, reserveren/bestellen van materieel. Maar ook faciliteren we uiteindelijk graag voor inwoners en bedrijven de mogelijkheid tot inzicht en het muteren van eigen gegevens. Het applicatielandschap van de Afvalstoffendienst is hierdoor ook aan mogelijke veranderingen onderhevig.

De(Concept GIBIT-)overeenkomst gaat naar verwachting en na doorlopen van de ICT-intake-procedure van de opdrachtgever, op 1 mei 2025 in en eindigt op 30 april 2027. Na het verstrijken van de initiële looptijd van twee jaar, kan de overeenkomst optioneel eenzijdig door de gemeente worden verlengd met drie periodes van twee jaar.

Bron: Tenderned woensdag 25 december 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/362500

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 26 december 2024

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »