Spend control: Trump trekt stekker uit USAID
Iedereen wil doekoe en iedereen wil dus ook spend control. Belastinggeld moet altijd goed terecht komen. In de algemene Hollandse dagbladen zult u het niet lezen. Daarom schrijft Aanbestedingsnieuws er dan toch maar weer een stukje over voor u want Amerikaanse spend control is ook onze zaak. De stekker is uit het USAID fonds getrokken en van onder tot boven doorgelicht. En wat blijkt, onze halve vaderlandse economie is ervan afhankelijk. Niet van de advertenties dus, maar van EU subsidies die eigenlijk Amerikaanse subsidies zijn.
Voor onze lezers die zelf geld verdienen zoals de ondernemers die met smart op aanbestedingen wachten, zullen we dit maar even uitleggen. Wat is USAID. Dit fonds bestaat al sinds jaar en dag en dient om de koude oorlog in het voordeel van de Verenigde Staten te beslissen en onder meer de vrije pers te steunen. Dat was althans de gedachte erachter en dus gaat er via dit slush fund geld op de begroting van de CIA naar de Europese Unie voor subsidies voor vrije pers en vrije pers dat is hier eigenlijk niet maar dat weet u niet, in elk geval voor het vrije woord gaan die Europese Subsidies niet naar Aanbestedingsnieuws met de Grote Waffel of naar Jan Roos met de chocolaatjes van Ahmedje onder zijn doos, dat geld gaat exclusief naar papieren “kwaliteit” krant fondsen en die schrijven daar dan voor dat de poes van Aaf Brand Corstius ook vandaag weer op tafel sprong en zo durft er dan geen Rus meer ons land binnen te komen. Natuurlijk, u glasnost natuurlijk ook van de poes van ABC. En wat Aanbestedingsnieuws ervan vindt, dat laat u eigenlijk ook Siberisch.
Krijgt Aanbestedingsnieuws daar fondsen uit, dat weet Aanbestedingsnieuws ook niet maar dat kan best. Wij weten ook niet hoe Google ADDS advertenties van de HEMA werft maar we weten wel dat we met de verkiezingen ons het schompes hebben moeten controleren om de D666 reclames van ons onafhankelijke Aanbestedingsnieuws te weren en dat dat natuurlijk nooit betaald kan zijn door eerlijk verdiend geld want van eerlijk ondernemen heeft deze partij toch maar weinig kaas gegeten. Kijk bijvoorbeeld naar ons eigen Nederlandse USAID, de subsidiepot van RVO’s Choco voor de Marokkaanse halal koeien. Zie de onvrije pers van de CIA. Onze belasting geeft dus meer geld aan Marokkaanse ritueel geslachte koeien dan aan Aanbestedingsnieuws, die het geld dat het dus niet heeft, liever uitgeeft aan de verse vegetarische drakenvruchten bij de Yaklaf in de Javastraat. Nou nou nou. Dat slijk der aarde van Baal hoeven we zo ook niet, hoor. We kopen het wel in blik bij de LIDL.

De scherts kon niet groter zijn. Volkskrant bericht vandaag dat dit een ramp is voor de pers in onvrije landen zoals Rusland. Nederlands Dagblad kopt dat het “onbeschaafd en onrechtvaardig” is. Een of andere ZOA krantje bericht ook letterlijk dat het “onbeschaafd en onrechtvaardig” is. RTL Boulevard zegt dat het “meteen te merken is in de Oekraïene”. En de TASS, dat kent u niet dat is het Russische Kremlin Persbureau, maar dat schrijft over USAID opvallend eerlijk zoals dat USAID achter de coup zat in Moldova, (dat is het quasi-communistische buurland van Roemenië) dat Trump wijst op de extreem hoge corruptie binnen de USAID en dat de Russische Buitenlandse Zaken de Verenigde Staten “slams” voor zijn dubbele standaard in de context van USAID activiteiten.
Huilie Huilie. Trump moet echt wel heel erg houden van Aaf en Asha. Wat hebben de vrije liefhebbers van het eerlijke woord nou liever, columns van Asha ten Broeke of sexy aanbestedingsopdrachten van Aanbestedingsnieuws , als we afgaan op de advertentie-inkomsten is het duidelijk, de Nederlandse mannen zitten helemaal in de glasnost geïnvesteerd en Trump was in zijn eerste periode eigenlijk de grootste financier was van het columnisten ABC.
Aanbestedingsnieuws is er helemaal gelukkig mee. Misschien bedenken de big spenders zich nu eindelijk over het vrije woord en steken zij hun geld in de vegetarische advertentieruimte bij het eerlijke Aanbestedingsneues, de Ausschreibungen Tagesschau die Dresden nog gewaarschuwd heeft dat het Tenderproces niet schnell genoeg is bij calamiteiten. Aanbesteding restauratie ingestorte Carolabrücke liep al: Wakker worden!
Dat zou een hele verbetering zijn in plaats van de D66 commercials op het eveneens vrije maar doelgroepgerichte advertentiebureau met de grote G die ons 0,0001 eurocent opleveren waar we dan ook nog eens 21% btw over moeten afdragen, waardoor u via de G-factor alleen bij uzelf adverteert. BMW zou wel leuk zijn om eindelijk eens binnen te halen als adverteerder. Of Opel. Dat zou heel goed zijn voor hun geweten. Helaas zijn we bijna alleen te bereiken via email adressen die onderhouden zijn door de advertentieconcurrent met de Grote G.
Kijk via de contact pagina voor de beste manier om ons te bereiken. Om de G te ontlopen kunt u ons het best DM’en via ons Twitter account, dat is met de handle @aanbestnieuws lekker makkelijk. Zie dus: https://x.com/AanbestNieuws