Renovatie PI Heerhugowaard – Aanbestedingsnieuws

Renovatie PI Heerhugowaard

Foto: Google Streetview

De PI Heerhugowaard is ca. 30 jaar oud en zal facilitair en energetisch gerevitaliseerd gaan worden. Hiervoor dienen de cellenvlakken van de locatie Zuyder
Bos te worden gerenoveerd en heringedeeld waarbij tevens zichtverbetering van de teamposten op de afdelingen wordt verbeterd. Daarnaast geldt dat het
kantoorgebouw van de locatie Zuyder Bos niet meer voldoet aan de hedendaagse eisen en wensen van de gebruiker en DJI. In het kader hiervan zal de bestaande entreesituatie (portiersloge) aangepast worden waarbij de centrale meldkamer functionaliteit overeenkomstig het PvE van de DJI elders in het gebouw nieuw zal worden gerealiseerd. De hieruit voortvloeiende aanpassingen aan het kantoorgebouw vergen een herindeling van het volledige kantoorgebouw welke onder andere bestaat uit de realisatie van een nieuwe bezoekafdeling, de renovatie van personeelskeuken- en kantine- en herindeling van kantoorruimte. Door deze aanpassing zal een volledig nieuwe medische dienst met een eigen tandartsruimte worden gerealiseerd als zijnde uitbouw van de bestaande arbeidsgang. De grootschalige uitvoering van werkzaamheden vergt de realisatie van tijdelijke voorzieningen incl. daarbij behorende (perimeter) beveiligingsmaatregelen. Daarbij geldt dat een groot deel van de beveiligings- en beheerinstallaties van complex PI Heerhugowaard het einde van de technische levensduur hebben bereikt en onderdelen niet meer leverbaar zijn. Om de beveiligingsinstallaties toekomstbestendig te maken dienen deze te worden vervangen, gemodificeerd en te worden uitgebreid. Ten behoeve van de veiligheids- en beveiligingsinstallaties zal een volledig nieuw TCP/IP gebaseerd beveiligingsnetwerk met bijbehorende beveiligde techniekruimtes worden gerealiseerd. Daarbij geldt aanvullend dat in het kader van het landelijk programma Digitale Infrastructuur Op Orde (DIOO) ook de volledige ICT/databekabeling zal worden gemoderniseerd. Deze aanvullende werkzaamheden worden gelijktijdig- en op het gebied van nieuw aan te leggen netwerkinfrastructuur in samenhang uitgevoerd met het vervangen, modificeren en uitbreiden van de beveiligingsinstallaties. Alle werkzaamheden zullen in een in gebruik zijnde PI worden uitgevoerd. Het
kunnen borgen van een ongestoorde bedrijfsvoering van de PI is daarbij essentieel .

De scope van de opdracht bestaat in hoofdlijnen uit:
– Het realiseren van twee bouwplaatsen en bij de bouw behorende tijdelijke voorzieningen bestaande uit o.a. tijdelijke hekwerken- en
perimeterbeveiligingsmaatregelen, tijdelijke bezoekzaal, tijdelijke portiersloge;
– Het realiseren van nieuwe techniekruimtes en een glasvezelbackbone voor de kantoorautomatisering in het kader van het programma digitale infrastructuur op orde (DIOO) en de realisatie van nieuwe beveiligingsinstallaties (o.a. camera’s, toegangscontrole, security management systeem, PZI/ MAI en BMI) locaties Zuyder Bos en Amerswiel;
– Het koppelen van de brandmeld- en sprinklermeldcentrales van de locaties Zuyder Bos en Amerswiel;
– Het modificeren en uitbreiden Securitymanagementsysteem;
– Het vervangen en uitbreiden (Cel)intercominstallatie inclusief toepassing telefonie op cel, hotelschakelingen en afstelkaartlezers;
– Het vervangen van de verkeersintercominstallatie Zuyder Bos en het modificeren van de verkeersintercominstallatie Amerswiel;
– Het vervangen en uitbreiden van het cameraobservatiesysteem binnenbeveiliging locaties Zuyder Bos en Amerswiel;
– Het modificeren en uitbreiden van het toegangscontrolesysteem inclusief voorbereidingen t.b.v. implementatie Rijkspas binnen het project conform
Normenkader Rijkspas;
– Het vervangen en uitbreiden bestaande PZI/MAI installatie;
– Het koppelen van mobiele oproepdrukkers van seniorencellen op het celintercomsysteem;
– Het renoveren van de teamkamers locatie Zuyder Bos incl. realiseren zichtverbetering vanuit afdelingsposten op celgangen;
– Het realiseren van een nieuwe centrale meldkamer met drie werkplekken, videowall, pantry en sanitaire voorzieningen en de renovatie van de
personeelskantine;
– De realisatie van een nieuwe entreesituatie met portiersloge en goederenafgifte voor Zuyder Bos;
– De herindeling van het entree- kantoorgebouw J locatie Zuyder Bos bestaande uit de herindeling van de bezoekafdeling en personeelskantine met keuken op de 1e verdieping en de herindeling van kantoren gebied op 2e verdieping;
– De her-allocatie van de medische dienst locatie Zuyder Bos van gebouw J naar de nieuw te realiseren aanbouw H’ (verlengde arbeidsgang);
– Aanbrengen diverse E & W, beveiliging- en brandveiligheidsinstallaties Zuyder Bos, waaronder het aanbrengen van vloerverwarming en koeling middels GKW en bestaande ventilatie op afdelingen A, B en D;
– De renovatie van cellenvlakken (conventionele bouw) Zuyder Bos bestaande uit het renoveren van de cellen (celinrichting, celdeur en celraam), het opknappen van de cellengang, de realisatie van zichtverbetering vanuit de teamposten. Op de cellenvlakken C en E worden bestaande deuren en celramen gehandhaafd i.v.m. verwachte sloop- en nieuwbouw (zie 2.3 herzieningsclausule).
– Het realiseren van MIVA- en Seniorencellen;
– Het dichtleggen van de vides A en E locatie Zuyder Bos t.b.v. vergroten recreatiecapaciteit op afdelingen.

De termijn waarbinnen het werk moet worden uitgevoerd is vijfenzestig maanden. De genoemde looptijd zoals vermeld in de (concept)contractdocumenten is leidend.

Het werk betreft een multidisciplinair project dat in de uitvoering op onderdelen verstoringen voor de primaire procesvoering van de gebruiker zal hebben. Om deze verstoringen en de daaruit voortvloeiende risico’s beheersbaar te maken gelden twee randvoorwaarden. De éérste randvoorwaarde betreft de noodzaak om het werk op detail niveau te faseren. De tweede randvoorwaarde betreft de noodzaak om per onderdeel van de fasering een gedetailleerd tijdspad te koppelen waar op basis van de inrichting haar procesvoering kan aanpassen. Tot de uitvoering van het werk behoren tevens minimale onderhoudsingrepen voor bouwdelen C en E. Deze bouwdelen staan op de nominatie om gesloopt te worden en herbouwd. Voor de mogelijk toekomstige sloop en nieuwbouw van bouwdelen C en E is een herzieningsclausule opgenomen.

De aanbesteding verloopt volgens de Europese niet-openbare concurrentiegerichte dialoog. Dit betekent dat de aanbesteding in twee fasen plaatsvindt.
In de eerste fase (de aanmeldingsfase) worden alle geïnteresseerde ondernemingen in de gelegenheid gesteld zich aan te melden als gegadigde. Het doel van deze fase is om maximaal drie gegadigden te selecteren die – na ondertekening van een geheimhoudingsverklaring worden toegelaten tot de dialoog- en inschrijvingsfase.

Inlichtingenbijeenkomst aanmeldingsfase. Het doel van deze inlichtingenbijeenkomst aanmeldingsfase is om ondernemingen uitleg te geven over de inhoud en omvang van de opdracht alsmede de aanbestedingsprocedure. Tijdens de inlichtingenbijeenkomst worden ondernemingen in de gelegenheid gesteld om vragen te stellen. Na afloop van de bijeenkomst wordt de presentatie op Tenderned gepubliceerd. Vragen dienen via Tenderned te worden
gesteld. Ondernemingen kunnen zich aanmelden voor deze inlichtingenbijeenkomst door uiterlijk voor 21 januari 2025 een bericht te sturen via de berichtenmodule van Tenderned. In het bericht dient de bedrijfsnaam te worden vermeld en de namen van de personen die de inlichtingenbijeenkomst namens de onderneming zullen bijwonen. Per onderneming mogen maximaal twee personen deelnemen aan de inlichtingenbijeenkomst. Deze personen dienen zich te legitimeren met een geldig identiteitsbewijs. De inlichtingenbijeenkomst vindt plaats op 23 januari 2025, 12.30 uur, Korte Voorhout 7, Den Haag.

Bron: Tenderned zondag 12 januari 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/363480

Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 14 januari 2025

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »