Publiekscampagnes Unie van Waterschappen – Aanbestedingsnieuws

Publiekscampagnes Unie van Waterschappen

Laatst geupdate op november 12, 2024 door redactie

Illustratie: pixabay.com

De Unie van Waterschappen is de vereniging van de 21 Nederlandse waterschappen. Waterschappen zijn verantwoordelijk voor veilige dijken, schoon en voldoende water. De Unie van Waterschappen vertegenwoordigt de waterschappen in het nationale en internationale speelveld, behartigt de belangen van de waterschappen en stimuleert kennisuitwisseling en samenwerking.

De Unie van Waterschappen heeft het voornemen om een overeenkomst af te sluiten met één campagnedienstverlener die haar de komende jaren kan ondersteunen bij het opzetten en uitvoeren van publiekscampagnes. In verband met het groot aantal verwachte aanbieders is gekozen voor een Europese aanbesteding volgens de niet-openbare procedure.

Binnen de scope van deze aanbesteding vallen:
1. Ontwikkelen van strategieën voor koepel en (deel)campagnes (waaronder de campagne voor de waterschapsverkiezingen 2027), de ontwikkeling en
uitwerking hiervan:

  • Begeleiding van A tot Z: ontwikkelen van campagnestrategieën, het creëren van concepten en vervolgens uitwerken in concrete middelen, content en acties voor de specifieke (crossmediale) campagne(s). Opdrachtgever (de Unie) verwacht dat opdrachtnemer werkt vanuit een middelenvrije insteek, waarbij on- en offline mogelijkheden gecombineerd worden. De opdrachtnemer coördineert en regisseert de ontwikkeling en uitwerking van de campagne(s).
  • Het is van belang dat groepen met een lage sociaal economische positie ook goed te bereiken zijn en de boodschappen op een effectieve manier onder de aandacht gebracht worden. Opdrachtgever verwacht van de opdrachtnemer innovatieve strategische voorstellen waarmee bij deze groepen een groter effect gesorteerd wordt.
  • Opdrachtgever verwacht campagnedienstverlening met betrekking tot een aantal specifieke campagnedisciplines. Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het aantrekken en coördineren van alle benodigde campagnedisciplines en de samenwerking daartussen, onder andere voor:
    • de ontwikkeling van campagnematige gedragsinterventies; de Unie hecht aan gedragsspecialisten;
    • de ontwikkeling en uitwerking op regionaal niveau;
    • de ontwikkeling en uitwerking van online strategieën: de Unie wil voor deze opdracht gebruik maken van experts op het gebied van online strategie;
    • de ontwikkeling en uitwerking van het bereiken van moeilijk bereikbare groepen;
    • de ontwikkeling en uitwerking van PR matige campagnes.

De opdracht is het ondersteunen van de Unie van Waterschappen bij het ontwikkelen en uitvoeren van publiekscampagnes. De opdrachtwaarde wordt geschat op ten minste €1.500.000,-  over vijf jaar inclusief de campagne voor de Waterschapsverkiezingen in 2027. Hieraan ligt de volgende financiële
onderbouwing ten grondslag: dit betreft het geraamde budget over vijf jaar (de totale looptijd van de overeenkomst); het budget van €650.000,- is toegewezen over de eerste twee jaar. De overige waarde is onder voorbehoud van vaststelling/akkoord/toewijzing van het budget door het bestuur van de Unie van Waterschappen voor de laatste drie jaren. Daarbij behoudt de Unie van Waterschappen het recht om tot 150% van de geschatte opdrachtwaarde af te nemen onder deze overeenkomst.

Bron: Tenderned zaterdag 2 november 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/355669

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 4 november 2024

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »