Politie zoekt software voor meubelmanagement
Laatst geupdate op augustus 13, 2021 door redactie
![](http://www.aanbestedingsnieuws.nl/wp/wp-content/uploads/2017/10/Ursula1227-e1508742866787.jpg)
De Politie heeft met deze aanbesteding het doel gesteld om inzicht en beheersbaarheid te krijgen in het huidige meubelbeheer en mede hierdoor duidelijke vervangingsplannen te kunnen maken. Waarbij een optimale balans van lineair verlengen en daarna grondstoffen behouden en inkoop van nieuwe circulaire producten gerealiseerd dient te worden. De politie heeft hiervoor een budget van ongeveer 1,5 miljoen euro op de plank liggen. Het lijkt erop dat de Politie hiertoe software wil laten ontwikkelen, maar diverse leveranciers van meubilair hebben deze software al op de plank liggen.
Bijvoorbeeld het meubelmanagementsysteem van Gispen, het bevat gedetailleerde informatie over al het meubilair:
– Aantallen meubels
– Locatie(s)
– Leeftijd en status van het meubilair
– Nieuwwaarde en vervangingswaarde
– Aanwezige voorraden
Deze leverancier vult zelfs het systeem, en houdt het bij waarbij de klant in min of meerdere mate zelf kan toevoegen en inzien. Maar niet alleen Gispen heeft een ready made systeem, ook bijvoorbeeld Ahrend en Rohde en Grahl hebben vergelijkbare systemen. Dus als het de bedoeling is van de politie dit opnieuw te laten ontwikkelen zouden ze beter eerst de markt consulteren. Of gooien wij nu de wapenstok in het hoenderhok.
Bron: Tenderned 26 augustus 2019 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/173581