Nieuwbouw eenheidsbureau Binckhorst Politie Den Haag – Aanbestedingsnieuws

Nieuwbouw eenheidsbureau Binckhorst Politie Den Haag

Foto: © Politie Nederland

Als onderdeel van het huisvestingsplan voor de eenheid Den Haag is voor de locatie van een nieuw eenheidsbureau gekozen voor de locatie Binckhorst perceel 51A te Den Haag. De totale projectomvang is circa 48.000 m2 bvo. Het werk is uitgewerkt op het niveau Technisch Ontwerp voorzien van een technische uitwerking. Het BIM model (IFC model) zal in de inschrijffase aan inschrijvers beschikbaar worden gesteld. Het nieuwe Eenheidsbureau zal in de Begraafplaatszone gepositioneerd worden, tussen de Supernovaweg, Wegastraat en de Pegasusstraat. Het gebouw huisvest circa 2200 medewerkers binnen een divers programma met onder andere een cellencomplex, een afdeling forensisch onderzoek (zowel voor voertuigen als kleinschaliger onderzoeken), een parkeergarage voor dienstvoertuigen en kantoorruimten. Het gebouw kenmerkt zich door een hoge mate van repetitie en standaardisatie. In deze relatief eenvoudig structuur is een diversiteit aan specifieke functies gehuisvest. Grondgebonden functies zoals specifieke ruimten voor voertuigen en facilitaire functies inclusief expeditie bevinden zich op maaiveld niveau, daar bovenop parkeren voor de dienstvoertuigen en expliciete functies zoals laboratoria en tot slot de kantoorfuncties met vrij uitzicht op de omgeving. Ruimtelijk is de onderbouw opgedeeld in twee elementen gescheiden door de
zogenaamde canyon die de hellingbanen bevat om het parkeren te kunnen ontsluiten. Daarboven zijn haaks op de canyon in een strokenstructuur de kantoorvleugels geplaatst waartussen grote atria zijn opgenomen die zorgen voor daglicht tot diep in het gebouw. De atria komen aan de noordzijde langs de gevel samen en aan de zuidzijde lopen zij over in een groot daklandschap.

De Politie verwacht van uitvoerende partijen nadrukkelijk aandacht om de huisvesting tegen de laagst mogelijke kosten op een duurzame wijze kostenefficiënt exploiteerbaar te maken. Naast een ambitie ten aanzien duurzaamheid, is er in het ontwerp aandacht besteed aan klimaatadaptatie en het streven is ook om een “bijna-energieneutraal” gebouw te realiseren dat aan de kwalificaties BREEAM “Excellent” voldoet. De opdracht omvat de aanneming van werk voor de nieuwbouw, inclusief buitenruimte, nutsvoorzieningen en parkeervoorziening. De aanneming van werk omvat alle hierbij benodigde disciplines. De aannemer is verantwoordelijk voor de integrale uitvoering. Tot deze integrale uitvoeringsopdracht behoren in hoofdlijnen:
– Inrichten en verzorgen van de bouwplaatsinrichting;.
– Verzorgen van de werkvoorbereiding, engineering, UPD en het uitvoeringsgereed ontwerp en werk- en productietekeningen;
– He grondwerk, kabels en leidingen en mantelbuizen voor o.a. glasvezelverbindingen;
– De fundering inclusief sprinklerbassin en leidingtracé
– De ruwbouw, constructie, vloeren gevels en daken;
– Het inbouw- en afbouwpakket van scheidingswanden, plafonds, afwerkingen, sanitaire groepen e.d.;
– De werktuigbouwkundige installaties, de sprinklerinstallatie, de elektrotechnische installaties inclusief liftinstallaties, de noodstroomvoorzieningen en de data- en ICT installaties;
– De grootkeukenvoorzieningen
– De vaste inrichtingselementen inclusief laboratoriuminrichting;
– De coördinatie van de totale uitvoeringsproces, ook over verplichte onderaannemer beveiligingsvoorzieningen en directieleveringen van de Politie;
– De Politie zal de beveiligingsvoorzieningen separaat als verplichte onderaanneming onderbrengen bij de opdracht aan opdrachtnemer.
– Verzorgen van revisiedossier en bewijslastvoering voor het BREEAM uitvoeringcertificaat;
– Het verzorgen van het onderhoud conform de UAV art. 11. van de werktuigbouwkundige- en elektrotechnische installaties voor een periode van 3 jaar na oplevering en 1 jaar na oplevering van het bouwkundig werk en vast inrichting;
– Het leveren van alle benodigde gegevens ten behoeve van de overdracht van onderhoud aan de Politie of door de Politie gecontracteerde onderhoudspartijen.

De gevolgde procedure is de niet openbare, dus er zijn twee fasen waaronder een aanmeldingsfase. Gunning van de opdracht zal plaatsvinden op basis van het gunningscriterium beste prijs-kwaliteitsverhouding (BPKV). Daarin zal de prijs/kwaliteit verhouding ca. 75/25% zijn.

Bron: Tenderned zaterdag 16 oktober 2021 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/241153

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *