Marktconsultatie 100-jarig bestaan CBR (evenementen) – Aanbestedingsnieuws

Marktconsultatie 100-jarig bestaan CBR (evenementen)

Foto: pixabay.com

Het CBR is een zelfstandig bestuursorgaan (zbo) met de belangrijke publieke taak: het bevorderen van mobiliteit en verkeersveiligheid in Nederland. Het CBR bestaat op 1 september 2027 precies 100 jaar. Het CBR is op 1 september 1927 opgericht
als Centraal Bureau voor de afgifte van Bewijsstukken van Rijvaardigheid (CBBR), door ANWB, KNAC, KNMV en BBN. Een kort praktisch rijexamen werd toen verplicht. Het CBR bestaat op 1 september 2027 precies 100 jaar. Het CBR is op 1 september 1927 opgericht als Centraal Bureau voor de afgifte van Bewijsstukken van Rijvaardigheid (CBBR), door ANWB, KNAC, KNMV en BBN. Een kort praktisch rijexamen werd toen verplicht.

Het CBR wil het jubileumjaar 2027 (100-jarig bestaan van het CBR) gebruiken om de organisatie te positioneren in lijn met de (herijkte) strategische koers. Daarvoor vragen we een interne en externe communicatiestrategie met een vertaling naar beeld, uitingen en middelen. Gedurende het jubileumjaar in 2027 wil het CBR, geactiveerd vanuit de afdeling communicatie en in
samenspraak met HR en Strategie en beleid, een variëteit van grote en kleine activiteiten inzetten waarbij afwisselend communicatie, marketing en evenementen worden ingezet. Onder de paraplu van de strategische thema’s wil het CBR het moment gebruiken om aan te sluiten bij de (herijkte) strategie.

Aan de marktpartijen wordt gevraagd een plan te maken dat hierbij aansluit, rekening houdend met de doelgroepen en thema’s. Het CBR zoekt hiervoor een partner die kan helpen om bovenstaande vraag strategisch te ontwikkelen, positioneren en uit te voeren. Naast het (strategische en operationele) plan heeft het CBR ook projectmanagement nodig voor zowel de interne en externe activatie van de strategische koers. Het CBR wil het jubileumjaar 2027 (100-jarig bestaan van het CBR) gebruiken om de organisatie te positioneren in lijn met de (herijkte) strategische koers. Daarvoor vraagt het CBR  een interne en externe
communicatiestrategie met een vertaling naar beeld, uitingen en middelen. Gedurende het jubileumjaar in 2027 wil het CBR, geactiveerd vanuit de afdeling communicatie en in samenspraak met HR en Strategie en beleid, een variëteit van grote en kleine activiteiten inzetten waarbij afwisselend communicatie, marketing en evenementen worden ingezet.

De doelstellingen van de marktconsultatie zijn om te toetsen:
Deel 1: Algemeen
• Of de opdracht realistisch is en haalbaar is en de gestelde randvoorwaarden realistisch zijn;
• Welke (toekomstige) ontwikkelingen, producten en partijen er in de markt zijn;
• Of er voldoende interesse en capaciteit in de markt is voor de opdracht;
• Of de gestelde behoefte leidt tot de optimale oplossing voor de eigen organisatie;
• Of er een marktpartij is die in 2026 de voorbereidingen op zich kan nemen:
• Of er een marktpartij is die in 2027 de uitvoering op zich kan nemen:
Deel 2 Scope en deelactiviteiten
1) Verbeteren merkbeleving binnen en buiten de organisatie o.b.v. positionering herijkte strategische koers.
2) Ontwikkelen: ontwikkelen communicatiestrategie om herijkte strategische koers te koppelen aan het jubileum incl. beeld, middelen, aanpak
3) Communicatie: Communiceren om zowel de interne klant, medewerker te betrekken, maar ook de externe opleiders en professionals.
Deelactiviteiten:
• Of er marktpartijen zijn die de volledige scope van activiteiten aankunnen en er ervaring mee hebben?
• Of er marktpartijen zijn die gedurende een jaar als meewerkende partij op locatie van de opdrachtgever de voorbereiding hebben gedaan?
• Of er marktpartijen zijn die samenwerken met andere partijen in combinaties of met onderaannemers in dergelijke opdrachten?
• Of er marktpartijen zijn die ervaring hebben met het ontwikkelen van een strategische communicatie omtrent een strategische koers van een publieke dienstverlener, in advies, concept, look & feel + activatie [evenementen].
• Of er marktpartijen zijn die o.a. alle van de volgende activiteiten kunnen realiseren
o Een boek
o Een film of documentaire
o Bereiken van de media
o Inhoudelijk congres met stakeholders
o Organisatie van een internationaal evenement Cieca
o Organisatie van een feest (1700 of 3400 mensen), met dit strategische thema
o Open dagen op 20 locaties
o Merchandising
o Seminars
o Activiteiten voor externe opleiders
o Open dagen
o Informatie en activiteiten gericht op scholen
Deel 3 Aanbestedingen
• Werken jullie samen met combinaties, samenwerkingsverbanden, hoofd-onder aannemer?
• Zijn er marktpartijen die ervaring hebben met de concurrentiegerichte dialoog?
• Zijn er marktpartijen die ervaring hebben met de aanbestedingsmethode BVP?
• Zijn er marktpartijen die ervaring hebben met de aanbestedingsmethode Prijsvraag?
• Welke normen en eisen relevant zijn;
• Welke gunningscriteria en gewichten tot de beste inschrijving leiden;

Voor deze marktconsultatie is gekozen voor een open marktconsultatie waarbij alle geïnteresseerde deelnemers uitgenodigd zullen worden. CBR zou een interactieve mondelinge marktconsultatie willen houden in de vorm van een plenaire groepsbijeenkomst. Vanuit het CBR zullen meerdere personen aanwezig zijn die vragen zullen stellen waarop alle deelnemers kunnen reageren.
Naast het stellen van vragen aan de markt wil het CBR ook zien wat de markt kan bieden. Om die reden wil het CBR de deelnemers vragen om zich goed voor te bereiden één eventueel met beeld, materiaal, ideeën en voorbeelden te komen.
U wordt vriendelijk verzocht om:
o kennis te nemen van de in de marktconsultatieleidraad gedeelde (achtergrond)informatie;
o alle volgens u relevant gegevens, ideeën en voorbeelden mee te nemen;
o antwoorden voor te bereiden op de samenwerkingsvorm, combinatie of boven/onderaannemer;
o kijken welke kennis u heeft van de verschillende gevraagde aanbestedingsvormen.

De plenaire bijeenkomst zal gehouden worden op 16 april 2024 om 12.30 – 16.30. Om deel te nemen aan de marktconsultatie kunt u zich op twee manieren aanmelden:
– Door een bericht te sturen via de berichtenmodule op Tenderned;
– Door een email te sturen naar de in het consultatiedocument genoemde contactpersoon
– Graag de namen van de personen met de contactgegevens aanleveren
– Graag de contractgegevens van de personen aanleveren
– Niet meer dan twee personen per organisatie
Aan de marktpartijen wordt gevraagd om u aan te melden voor deelname aan de marktconsultatie voor 14 april 2024.
De marktconsultatie zal plaatsvinden bij: De Vechtsebanen Sports & Businesscampus, Mississippidreef 151A, 3565 CE Utrecht.

Bron: Tenderned dinsdag 1april 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/373191

Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 2 april 2025

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »