Managed Print Services UWV
UWV zoekt voor het leveren van Managed Print Services een ondernemer die vanaf 1 april 2025start met de implementatie en na 27 februari 2026 (einddatum huidige overeenkomst) zo snel mogelijk conform de overeenkomst moet starten met de dienstverlening. De dienstverlening omvat de Managed Print Services ten behoeve van het kunnen printen, scannen, faxen en
kopiëren.
De aard en het doel van de opdracht is de levering van de dienstverlening daarbij in acht nemend:
• Het voorzien in de mogelijkheid tot printen, scannen, faxen en kopiëren bij UWV, conform de gestelde eisen;
• Geen stagnatie in de bedrijfsvoering bij de implementatie van de nieuwe printoplossing;
• Het zoveel mogelijk borgen van de productiecapaciteit (zo min mogelijk storingen);
• Continu oog houden voor procesverbeteringen, ontwikkelingen die voortkomen uit wettelijke of maatschappelijke veranderingen en relevante technologische ontwikkelingen en innovaties;
• Zich te allen tijde te houden aan de wettelijke verplichtingen (tijdig en volledig);
• Reductie van het aantal afdrukken met circa 4.500.000 stuks per jaar. Hierdoor zal naar verwachting het aantal in te zetten printers eveneens afnemen;
• Uitgebreid, gedetailleerd en frequent inzicht in relevante informatie omtrent het gebruik van printers.
De eindgebruiker van de gecontracteerde Dienstverlening is de UWV-medewerker.
De scope van de opdracht Managed Print Services bestaat op hoofdlijnen uit de levering van:
• Printers: ;
• Centrale cloudinfrastructuur (omgeving);
• Een interface met (bedrijfs-) applicaties die UWV in gebruik heeft en neemt;
• Functionaliteiten zoals veilig printen, scannen, faxen en kopiëren;
• Verbruiksartikelen en specifieke diensten hieromtrent;
• Onderhoud en beheer zoals doorvoer wijzigingen, incident- en probleemmanagement, service level management, communicatie, consultancy, overleg en rapportages;
• Implementatie en retransitie.
De Managed Print Services worden zo veel mogelijk als integrale Dienstverlening (diensten die worden afgerekend via het Tellertiktarief) afgenomen. Daarnaast bevat de opdracht aanvullende dienstverlening (waaronder interne en externe verhuizingen) en de implementatie en retransitie. UWV verwerft via onderhavige aanbesteding een dienst en wordt geen eigenaar van de Printers en de centrale cloudinfrastructuur.
Deze aanbesteding wordt uitgevoerd voor alle (circa 75) UWV-locaties in Nederland. Over de afgelopen acht jaar is het aantal afdrukken met gebruik van circa 600 Printers met circa 60% gereduceerd tot circa 54 miljoen afdrukken met een papierlekkage van 2%. De geschatte waarde van de opdracht is circa €12.000.000,- exclusief BTW en de maximale waarde van de opdracht bedraagt €18.000.000,- exclusief btw voor de duur van de overeenkomst van acht jaar, dit is inclusief eventuele verlengingsmogelijkheden.
De overeenkomst start naar verwachting vanaf 1 april 2025 met de Implementatie en na 27 februari 2026 (einddatum huidige overeenkomst) zo snel mogelijk conform de overeenkomst met de dienstverlening en heeft vanaf 27 februari 2026 een looptijd van vier jaar. Daarna kan UWV de overeenkomst tweemaal met maximaal twee jaar verlengen onder gelijkblijvende voorwaarden.
Bron: Tenderned 28 november 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/358877
Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 29 november 2024