Liftonderhoud gemeente Arnhem – Aanbestedingsnieuws

Liftonderhoud gemeente Arnhem

Foto: pixabay.com

Op dit moment is het preventief evenals het correctief onderhoud van alle liftinstallaties ondergebracht bij één onderhoudspartij. Zij zijn gecontracteerd voor het uitvoeren van een correct onderhoud, conform geldende wet- en regelgeving. Hierbij staat beschikbaarheid centraal, vooral in de publieke gebouwen welke ruimere openingstijden kennen. Voorbeelden hiervan zijn een concertgebouw en een poppodium in het centrum van onze stad.

Met deze aanbesteding zoeken we de beste oplossing voor het:
 Preventief, correctief en storingsonderhoud;
 Begeleiding bij keuringen (inclusief de planning);
 Liftbevrijdingen.
Bovenstaande handelingen gelden voor de liftinstallaties welke binnen de verantwoording vallen van de gemeente. Op het moment van publicatie telt het portfolio ruim 70 installaties, zowel personenliften als installaties conform machinerichtlijnen.

Deze aanbesteding is ingedeeld in twee percelen. De aanbestedende dienst is van plan voor elk perceel een overeenkomst met één inschrijver af te sluiten. De beoordeling van de inschrijvingen vindt afzonderlijk per perceel plaats. Inschrijven op één of beide percelen is toegestaan. Het is mogelijk dat een inschrijver beide percelen gegund krijgt.
De gehanteerde perceelindeling:
 Perceel 1: Personen- en goederenliften;
 Perceel 2: Personenplatformliften.
Vanwege de grote verschillen in het type liften, en de benodigde technische kennis over deze liften, is er besloten deze op te delen in twee percelen. Daarnaast wil de aanbestedende dienst gespecialiseerde partijen, vaak van kleinere grootte, ook de kans bieden om zich in te schrijven.

De totale verwachte omvang bedraagt op jaarbasis is: €120.000, –
Per perceel verwacht de aanbestedende dienst een omzetgrootte van:
 Perceel 1, Personen- en goederenliften: € 90.000, – per jaar
 Perceel 2, Personenplatformliften: € 30.000, – per jaar
Bovenstaande bedrag is een indicatie van de hoogte van het totale onderhoud. Op voorhand kan er geen enkele garantie geven voor het aantal te verstrekken opdrachten en de te verwachten omzet. Aan de afgegeven cijfers kunnen geen rechten worden ontleend.

De aanbesteding zal leiden tot één overeenkomst per perceel voor drie jaar. Beide overeenkomsten vangen aan op 1 april 2025 en eindigen van rechtswege op 31 maart 2028. Er is een mogelijkheid tot verlenging van drie keer twee jaar. Opdrachten die doorlopen na de einddatum van de overeenkomst
dienen onder gelijkblijvende voorwaarden te worden afgerond. De aanbestedende dienst hanteert als gunningscriterium “beste prijs-kwaliteitsverhouding” (BPKV).

Bron: Tenderned zondag 5 januari 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/362811

Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 6 januari 2025

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »