Levering, onderhoud en hosting parkeerautomaten Eindhoven – Aanbestedingsnieuws

Levering, onderhoud en hosting parkeerautomaten Eindhoven

Parkeren binnen de ring in Eindhoven overal betaald ( maar wel gebruikersvriendelijk.

Verspreid over het centrum van Eindhoven staan momenteel 235 parkeerautomaten. Recent heeft de gemeenteraad van Eindhoven besloten om het betaald parkeren uit te breiden tot de gehele openbare ruimte binnen de stadsring (groene lijn). Deze uitbreiding moet plaatsvinden in de periode
april – juli 2025. De gemeente Eindhoven wenst daartoe in 2025 circa 75 gebruikersvriendelijke, nieuwe up-to-date parkeerautomaten aan te schaffen, die het mogelijk maken om aangekochte parkeerrechten te digitaliseren. Gemeente Eindhoven wenst dat het centrumgebied door bezoekers als gastvrij wordt beschouwd, als gebied waar eenieder welkom is. Tegelijkertijd wenst de gemeente voor de bewoners binnen dit gebied een leefbare woonomgeving te bieden. Het (betaald) parkeren is voor veel bezoekers de eerste kennismaking met het centrumgebied en dient daarom gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te zijn.

Het te leveren systeem bestaat op hoofdlijnen uit de volgende onderdelen:
– 75 parkeerautomaten uiterlijk 4 juli 2025
– Variërende aantallen parkeerautomaten in het restant van 2025 en de jaren 2026, 2027, 2028, 2029 en 2030.
– Een softwareplatform voor het beheer van de parkeerautomaten en de betalingsafhandeling.
– Interfaces met het NPR en het Kentekenregister.

De opdracht betreft op hoofdlijnen het volgende:
Het leveren, plaatsen, werkend opleveren en aansluitend in standhouden van 75 parkeerautomaten in 2025 en een nog onbekend aantal parkeerautomaten tot begin 2032. Vooralsnog wordt uitgegaan van 125 automaten na 2025. Dit kan echter sterk afwijken i.v.m. de stedelijke ontwikkelingen. Aan deze afwijkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
De globale omvang van dit project behelst:
• De levering, implementatie en gebruiksklare oplevering van circa 75 parkeerautomaten in 2025 in combinatie met een managementsysteem.
• De levering, implementatie, aansluiting op het managementsysteem en gebruiksklare oplevering van batches parkeerautomaten van wisselende, nog onbekende, omvang in de jaren 2025 tot en met 2031.
• Het gedurende minimaal 10 jaar na plaatsing van de laatste parkeerautomaat verzorgen van het technisch beheer en onderhoud en doorvoeren van alle softwarematige updates en upgrades van de geleverde apparatuur.
• Het bieden van een continuïteitsgarantie voor minimaal 10 jaar na plaatsing van de laatste parkeerautomaat op het voortdurend conform de gestelde eisen kunnen functioneren van de geleverde apparatuur.
In het Programma van Eisen zijn deze onderdelen opgenomen en nader uitgewerkt.

De volgende randvoorwaarden zijn van toepassing:
– De apparatuur dient uiterlijk 4 juli 2025 volledig operationeel te worden opgeleverd.
– De parkeerautomaten dienen voor de stroomvoorziening niet afhankelijk te zijn van het laagspanningsnetwerk, maar blijvend zelfstandig te kunnen functioneren op een eigen stroomvoorziening.
– Software-oplossingen die onderdeel uitmaken van de apparatuur dienen als managementsysteem te worden geleverd.

De overeenkomst heeft een initiële looptijd van drie jaar en gaat in per 1 maart 2025. De initiële contracttermijn eindigt op 28 februari 2028. De opdrachtgever heeft tweemaal eenzijdig de mogelijkheid om de overeenkomst onder dezelfde condities te verlengen met telkens maximaal twee jaar.

Bron: Tenderned zaterdag 11 januari 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/363242

Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 13 januari 2025

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »