Levering 6 Hulpverleningsvoertuigen tbv Brandweer
VrNdbrbnt. schr. opdr. vr. lvrng. v. 6.st. hv. vr. VBRN. Ja dat hebbie dan. Een boodschappenlijstje. Zelf opgeschreven bl. hoe moet ik nou weten dat ik daar bitter lemon mee bedoel. Het zag er meer uit als een u. Oftewel de veiligheidsregio van Noord-Brabant is op zoek naar een HV, ja wij weten ook niet of dat nu een hulpvoertuig is, of een hulpverleningsvoertuig, high voltage, een huisvergadering of het humanistisch verbond.

(fragment)
Is dit nu dat meedenken met de aanbieder? Het kan ook zomaar zijn dat de mensen die de inkoop moeten verzorgen, niet zo vertrouwd zijn met het jargon van het uitvoerend personeel. Dat kunnen wij ons bij Aanbestedingsnieuws goed voorstellen. Wij hebben namelijk ook geen idee. Maar dat hoeft het niet te zijn.
Opvallendheidje, de opdracht is 2x aangekondigd. Waarom staat er niet bij. Of misschien ook wel. Er staat “Extra nota van inlichtingen ronde” of dat nu de reden is. En als je de datum niet hebt is deze aanbesteding behoorlijk onvindbaar.
-
16 apr. 2025Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
-
18 feb. 2025Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
Veiligheidsregio Noord-Brabant zegt zelf:
Het betreft de levering van 6st HV 4×2 voor de VRBN. De voertuigen beschikken over een manschappencabine en bieden plaats aan in totaal 6 personen. De voertuigen zijn niet voorzien van een kraan.
Dus het is dan toch iets met een auto. Maar kijk, onderstaande HV biedt ook ruimte aan zes personen, meer zelfs, want op het dak kun je ze ook nog klem zetten met hun pootjes: https://www.brickshop.nl/lego/lego-city/lego-60111-brandweer-hulpvoertuig?f_subtheme=1&f_theme=2&layoutType=classic
Blijkens de Nota van Inlichtingen zijn er toch nog wel heel wat aanvullende eisen en is het plaatje van de HV al heel wat duidelijker.
“U eist een lier aan de achterzijde met een constante trekkracht”, vraagt een inschrijver. Oh. Er zit dus een lier op. Uit de mate van detail blijkt ook maar weer dat er op details veel over na is gedacht en er ook naar leveranciers kan worden toegeschreven, maar dit ook soms onvermijdelijk is. De brandweer eist zicht op de trommel van de lier aan de achterzijde. Maar ook zit er een innovatievraag verstopt in de eisen, naar lieren die een bescherming hebben tegen te ver oprollen.
U eist een lier aan de achterzijde met een constante trekkracht. Hierdoor is het bij het door ons
te leveren type lier met kaapstander principe, noodzakelijk de lier verder in het chassis in te
bouwen. Hierdoor is zicht op de liertrommel moeilijk maar door het toegepaste liertype ook niet
noodzakelijk omdat de lierkabel altijd goed op de liertouw opslag op zal rollen! Wij verzoeken u
het zicht op de trommel van de lier aan de achterzijde te laten vervallen.
De eis komt niet generiek te vervallen. De eis is echter niet van toepassing voor een lier met
kaapstander principe zoals u beschrijft.
13 Bijlage 7. PvE, uw eis 118. De lier aan de voorzijde wordt veelal geleverd als opbouw lier en heeft daarom geen
mogelijkheid om als lier met de onderstaande opties uitgevoerd te worden:
– Een eindstand-, volle liertrommel- en slappartbeveiliging.
– beveiliging tegen te ver oprollen.
Wij verzoeken u de bovenstaande eisen m.b.t. de frontlier te laten vervallen.
De eisen blijven gehandhaafd. VRBN heeft afgelopen jaren op deze punten veel problemen
ondervonden met de ingebruik zijnde lieren. Daarom heeft het sterk de voorkeur dat deze punten op
de nieuw te leveren lieren zijn ondervangen.
14 Bijlage 7. PvE, uw eis 118. U eist een gegroefde liertrommel i.c.m. een kunststof lierkabel. Dit is een combinatie welke niet aan te raden is omdat de opstaande randen van de liertrommel de kunststof lierkabel kunnen
beschadigen. Wij verzoeken u de eis m.b.t. de gegroefde liertrommel te laten vervallen.
Akkoord, de beschreven deel van eis 118 komt te vervallen.
Als VRBN door verandering van beleid of onvoorzienbare omstandigheden meer dan het genoemde aantal voertuigen nodig blijkt te hebben kunnen deze binnen de overeenkomst besteld worden. Voor VRBN betreft dit maximaal 2 st.
Zie ook:
https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/375218
Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 17 april 2025
