Leveren van een zaaksysteem Zaanstad

De gemeente Zaanstad wenst een overeenkomst af te sluiten voor de het leveren, implementeren en onderhouden van een zaaksysteem op basis van Software as a Service (in de cloud) met in ieder geval de volgende componenten en integraties:
1. Componenten: Generieke zaakafhandelcomponent, Documentbeheercomponent en archiefbeheercomponent, E-formulieren publicatie-en-beheercomponent, Mijngemeentecomponent, Zoekmachinecomponent, Managementinformatiecomponent, Relatiebeheercomponent, Objectencomponent en een Bestuur- en Raadsinformatiecomponent.
2. Integraties: Basisadministraties (GBA-V, BRP en BAG), NieuwHandelsRegister (NHR), MijnOverheid (Berichtenbox), DigiD, eHerkenning, Internetkassa, Active Directory (SSO), Microsoft365, Email, SmartDocuments Cloud (DCR), iBabs (ZaakDMS), Scanvoorziening Kofax (ZaakDMS) en Datapakhuis (data).
Deze aanbesteding richt zich op de totstandkoming van een overheidsopdracht met een maximale looptijd van 18 jaar. Deze is onderverdeeld in een initiële periode van 6 jaar, bestaande uit de implementatiefase en een onderdeel beheerfase, gevolgd door een eenzijdige verlenging van vier jaar en vervolgens tweemaal een wederzijdse verlenging van vier jaar.
De Overeenkomst (en daarmee start van de Implementatie) gaat in na een succesvolle afronding van de uit te voeren Proof of Concept (PoC). Het streven is om de PoC na de zomervakantie 2025 te starten en in 2025 af te ronden. Hierna kan de implementatie starten. Het voor productieve doeleinden in gebruik nemen van het zaaksysteem kan gefaseerd plaatsvinden. Het is de bedoeling dat uiterlijk 1 januari 2027 de gehele organisatie werkt met het nieuwe zaaksysteem.
Bron: Tenderned vrijdag 17 januari 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/364027
Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 20 januari 2025