Leveranties plantmaterialen gemeente Amstelveen en Aalsmeer

Een belangrijk aspect van een prettige en leefbare omgeving is de voldoende aanwezigheid van bomen en heesters. De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer wensen daarom aan de hand van twee percelen, drie raamcontracten voor het perceel bomen en drie raamcontracten voor het perceel
heesters te contracteren die in deze behoefte te voorzien. De opdracht wordt gedetailleerd beschreven in het programma van eisen. De opdrachtnemer moet aan alle eisen voldoen tijdens de uitvoering van de opdracht. Door een inschrijving in te dienen, stemt de inschrijver in met de toepassing van social return. De aanbestedende dienst hecht veel waarde aan inclusie en kansen op werk en inkomen voor iedereen.
De aanbesteding kent de volgende percelen.
1. Levering van bomen
2. Levering van heesters en bosplantsoen
De aanbestedende dienst beoogt binnen elk perceel 3 opdrachtnemers te contracteren. Inschrijven kan voor beide percelen. Er is geen beperking op de hoeveelheid percelen die een inschrijver gegund kan krijgen.
De voorgenomen ingangsdatum van de beoogde raamovereenkomst is 1 januari 2026. De raamovereenkomst kent een initiële looptijd van dertig maanden. Na deze periode kan de aanbestedende dienst de raamovereenkomst twee keer eenzijdig verlengen, telkens voor één jaar en onder dezelfde voorwaarden. De reden waarom deze periode een half jaar langer is dan de voorgeschreven periode van een raamovereenkomst van maximaal vier jaren, is dat opdrachtgever bij de volgende raamovereenkomst beter wil aansluiten bij de logische bestelmomenten in relatie tot de seizoensgebonden cycli. De raming van de opdrachten gedurende de gehele looptijd inclusief de verlengingsopties bedraagt €565.000,- exclusief btw voor het perceel bomen en €1.240.000,- exclusief btw voor het perceel heesters. Op basis van de op van een onzekerheidsmarge van circa 20% is de maximale waarde
van de raamovereenkomst €2.180.000 exclusief btw. De ramingen zijn zorgvuldig tot stand gekomen, echter de aanbestedende dienst heeft geen
afnameverplichting en geeft geen omzetgarantie.
Voor het sluiten van nadere overeenkomsten wordt de volgende werkwijze gehanteerd.
• Nadere opdrachten met een waarde onder de € 5.000,- zal één op één worden gegund
• Nadere opdrachten met een waarde tussen de € 5.000 en € 7.500,- zal één op één worden uitgevraagd, met een mogelijkheid tot het opvragen van een tweede offerte ter verificatie/second opinion. Opdrachtgever hanteert hierbij een marge van 10%.
• Boven de € 7.500,- vinden nadere opdrachten op basis van minicompetities plaats.
Daarnaast heeft opdrachtgever, in uitzonderingssituaties, de mogelijkheid om opdrachten één op één te verstekken aan een opdrachtnemer, bijvoorbeeld in het geval van geen beschikbaarheid en/of een unieke plantsoort.
Bron: Tenderned woensdag 11 juni 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/381855
Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 12 juni 2025