Leermanagementsysteem Albeda Rotterdam (SaaS) – Aanbestedingsnieuws

Leermanagementsysteem Albeda Rotterdam (SaaS)

foto: Pexels.com

De Europese openbare aanbesteding Leermanagementsysteem (“LMS”) wordt uitgevoerd in opdracht van het College van Bestuur van Stichting Albeda (ook te noemen Albeda). Albeda is bij deze aanbesteding de aanbestedende dienst. De interne opdrachtgever binnen Albeda is de directeur ICT en wordt begeleid door projectmanagement vanuit de afdeling Onderwijs en Kwaliteit (“O&K”) en de afdeling Inkoop van Albeda. Albeda heeft ca. 35 locaties in Rotterdam en omgeving met ongeveer 20.000 studenten en heeft circa 2.000 medewerkers in dienst. 

Het doel van deze aanbesteding is te komen tot een overeenkomst met één leverancier die de aanbestedende dienst het
gewenste leermanagementsysteem op basis van ‘Software as a Service’ (SaaS) kan leveren, inclusief de bijbehorende dienstverlening. Met 120 opleidingen, waarvan een aantal met meerdere uitstroomrichtingen, en een ruim aanbod van kortlopende cursussen en contractactiviteiten, is Albeda een van de belangrijkste opleidingsinstituten in Rotterdam e.o.. Het LMS wordt op termijn ingezet op alle mbo-colleges van Albeda, maar ook wordt het ingezet voor studenten die in het kader van het Leven Lang Ontwikkelen nadere opleidingstrajecten of keuzedelen gaan volgen. Dus ook studenten die een bedrijfsopleiding volgen zoals bij het Zorgcollege van Albeda of andere niet BOL/BBL (reguliere) studenten moeten van het LMS gebruik kunnen maken; de volwasseneducatie (Taal&Inburgering en VAVO) valt buiten de scope van deze aanbesteding. Dit geldt ook voor Techniek College Rotterdam; dit is een samenwerkingsschool van Albeda en Zadkine.

Van het LMS wordt verwacht dat het allerlei onderwijsvormen ondersteunt, van zowel klassikaal onderwijs gecombineerd met ICT-componenten (blended learning) als volledig online onderwijs. Daarnaast ondersteunt het LMS zowel onderwijs aan groepen als persoonlijk, flexibel, hybride en modulair onderwijs. Albeda zoekt één applicatie van waaruit de leerroute en bijbehorende leercontent (taken, opdrachten en toetsen) aangeboden wordt en de onderwijsprocessen (inleveren opdrachten, beoordelen, feedback, plagiaatcontrole, voortgangsinzicht) door de student en docent kunnen worden geïnitieerd. Het LMS zal functioneren als centrale ‘hub’ binnen een bredere digitale leeromgeving (DLO) voor alle onderwijsafdelingen van Albeda. 

Bijbehorende diensten
• een gefaseerde implementatie van het LMS, inclusief basisinrichting en realisatie van koppelingen;
• training/opleiding van interne ROC -trainers;
• advies/ondersteuning bij het werken met en het ontwikkelen van het LMS, in samenwerking/partnerschap;

Het doel van de aanbesteding is het afsluiten van een overeenkomst met een initiële looptijd van zes jaar en tweemaal de eenzijdige mogelijkheid van een verlenging van vier jaar. Het PvE bevat de eisen ten aanzien van de opdracht, dit zijn algemene, technische en functionele eisen. Deze eisen zijn hard, hetgeen betekent dat inschrijvers bij uitvoering van de opdracht aan
de eisen dienen te voldoen en daarmee rekening dienen te houden bij het opstellen van een inschrijving. Het gunningscriterium bij deze opdracht is de Economisch Meest Voordelige Inschrijving op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding. 

Bron: Tenderned maandag 18 oktober 2021 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/241371

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *