JCDecaux publiceert in utrecht digitale buitenreclame
Per 2 september, start JCDecaux de exploitatie van 51 digitale buitenreclamedisplays in Utrecht als nieuwe exploitant voor de concessiehouder RBL Outdoor. Dankzij deze uitbreiding beslaat het buitenreclamenetwerk van JCDecaux vanaf nu de volledige top-5 van de grootste steden in Nederland, naast diverse andere grote gemeenten.
Met de toevoeging van deze 51 digitale displays op 35 locaties in Utrecht groeit het bereik van ons digitale netwerk met zo’n tien miljoen wekelijkse impressies, tot 210 miljoen impressies per week. Het leeuwendeel van de displays staat in de binnenstad van Utrecht, in het gebied rond Utrecht CS, in de drukke winkelstraten en op verschillende locaties in de wijk Leidsche Rijn, met daarnaast ook groot formaat locaties langs de rondwegen in de stad.
Voor adverteerders biedt deze uitbreiding kansen om in Utrecht een divers en jong publiek te bereiken.
De onderwijsinstellingen en vele bedrijven trekken een kapitaalkrachtig en internationaal publiek. Dankzij het culturele centrum en het rijke winkelaanbod vervult Utrecht daarnaast een regiofunctie en trekt zij veel dagjesmensen. Als OV-knooppunt is het bovendien een belangrijke doorstroomlocatie voor forensen.
De nieuwe displays kunnen worden ingezet voor zowel lokale als nationale campagnes, en zijn ook direct programmatic in te kopen. Door gebruik van HTML kunnen advertenties worden gekoppeld aan online databronnen en is het eenvoudig om de out-of-home displays mee te nemen in een omnichannel campagne.
Deze uitbreiding past perfect in de brede strategie van JCDecaux om met ons (digitale) out-of-home netwerk op impactvolle wijze alle inwoners en bezoekers van grote steden in de wereld, en dus ook in Nederland, te bereiken.
Bron: JCDecaux 2024