Integraal beheersysteem openbare ruimte gemeente Haarlem

Opdrachtgever de gemeente Haarlem heeft het voornemen met de aanbestedingsprocedure een Overeenkomst “Integraal Beheersysteem” te sluiten met één opdrachtnemer voor de komende jaren. Met deze aanbesteding wil opdrachtgever het volgende bereiken:
• Het door opdrachtnemer laten verrichten van complete levering en dienstverlening op het gebied van een Systeem ten behoeve van opdrachtgever;
• De opdrachtnemer dient zorg te dragen voor stabiliteit en continuïteit van de gevraagde levering en dienstverlening;
• Deze levering en dienstverlening dient te worden uitgevoerd conform de eisen in de aanbestedingsstukken en de beschreven [gewenste situatie];
• Opdrachtgever verwacht dat de gevraagde dienstverlening zo veel mogelijk is gebaseerd op gestandaardiseerde dienstverlening van inschrijver;
• Zorgdragen dat opdrachtgever uiterlijk 1 juni 2025 op rechtmatige en doelmatige wijze zijn Systeem heeft ingekocht en uiterlijk per 31 december 2025 is “geïmplementeerd” bij de
(mogelijke) nieuwe opdrachtnemer (uitgangspunt is een implementatieperiode van zes maanden);
• Een geïmplementeerde Integrale beheeromgeving voor gegevens van objecten in de openbare ruimte van opdrachtgever. Dit conform de eisen uit de aanbesteding, maar ook de
gestelde kaders en randvoorwaarden van opdrachtgever;
• Een Systeem passend op de ICT-aansluitvoorwaarden opdrachtgever (indien van toepassing);
• Conversie van de gegevens van opdrachtgever conform IMBOR-versie 2022;
• Een ingericht Systeem en opgeleide gebruikers;
• Een Systeem voor de registratie van objecten van de leefomgeving volgens de landelijke standaard IMBOR;
• Een Systeem waarmee de geregistreerde gegevens kunnen worden uitgeleverd met de bestaande en toekomstige voorzieningen;
• Een Systeem waarmee de geregistreerde objecten beheerd kunnen worden.
De waarde van de opdracht is maximaal €800.000,- excl. BTW berekend over de initiële looptijd incl. de optiejaren. De huidige beheeromgeving is ook gebruikt voor het registreren van gegevens die niet tot het beheer van de openbare ruimte behoren. Deze gegevens gaan niet mee naar het nieuwe beheersysteem.
Het gaat hierbij om de volgende gegevenssets:
– Beleid
– Erfgoed
Opdrachtgever heeft een compleet overzicht van de tabellen die aanwezig zijn in het huidige beheersysteem.
Opdrachtgever heeft het voornemen om met deze aanbesteding een overeenkomst met één opdrachtnemer te sluiten, voor een initiële periode van vier jaar met de optie op verlenging
tegen tenminste dezelfde voorwaarden met tweemaal een periode van twee jaar.
Bron: Tenderned zondag 2 februari 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/366022
Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 4 februari 2025