Heraanbesteding leveren en leggen vloerbedekking gemeente Den Haag

De aanbesteding uit 2024 is voortijdig beëindigd in verband met veranderde behoeften. Dit is de hernieuwde aanbesteding. Het onderwerp van de heraanbesteding is:
● het verwijderen afvoeren en recyclen van oude vloerbedekking;
● egaliseren en/of schuren van de vloer;
● het leveren en leggen van nieuwe vloerbedekking, tapijt en harde vloerbedekking;
● reparatie werkzaamheden in kantoren, verkeersruimten en bijzondere ruimten in alle gemeentelijke (kantoor) panden;
● Maatwerk met advies voor niet standaard aanvragen.
Het vervangen van vloerbedekking is een doorlopend proces bij de gemeente Den Haag. Er zijn altijd verbouwingsprojecten waarbij de vloerbedekking vervangen moet worden, of storingsmeldingen aan de huidige vloerbedekking, waarbij vervanging soms noodzakelijk is. Vervanging gebeurt in de regel alleen wanneer de huidige vloerbedekking minimaal tien jaar oud en zichtbaar versleten is. Soms is het een specifieke wens van de gebruikers om vloerbedekking te vervangen, omdat zij een ander soort vloerbedekking wensen. Naast het doorlopende proces worden er de komende vier jaar een aantal grote projecten verwacht op het gebied van vloerbedekking. Het gaat hier om de volgende projecten:
● Werken en Ontmoeten;
Een groot facilitair project, waarbij de diverse kantoorpanden van de gemeente anders worden ingericht ter ondersteuning van de nieuwe manier van werken. Hierbij worden meer ontmoetingsruimtes, projectkamers en overlegruimtes ingericht en minder traditionele werkplekken. Het stadhuis zal komende jaren aangepast worden. Binnen dit project verwachten we een totale afname van circa 1.500 m2 van harde vloer met houtlook en 1.250 m2 van tapijttegels.
● Vervanging vloerbedekking Stadskantoor Leyweg;
Het stadskantoor Leyweg is opgeleverd in 2011. Sindsdien heeft er geen grote vervanging van vloerbedekking plaatsgevonden. Alle vloerbedekking in het pand is inmiddels al 13 jaar oud en toe aan vervanging. Het gaat in totaal om circa 13.500 m2 vloerbedekking. Ingeschat wordt dat dit voor 60% vervangen zal worden voor zachte vloerbedekking en 40% voor harde vloerbedekking.
● Vervanging vloerbedekking verkeersruimtes Stadhuis;
Het tapijt in de gangen en op de loopbruggen van het stadhuis zijn in 2014/2015 gelegd. De verkeersruimtes worden intensief gebruikt en de verwachting is dat de gangen en loopbruggen de komende vier jaar vervangen moeten worden. Het gaat hierbij om het volgende oppervlak aan tapijt:
Loopbruggen: totaal circa 2.300 m2
Gangen en kernen: totaal circa 7.500 m2
● Bibliotheken;
De verwachting is dat de komende vier jaar er acht bibliotheken voorzien worden van nieuwe vloerbedekking, drie toekomstige filialen en vijf bestaande filialen. Voor de filialen wordt voornamelijk gebruik gemaakt van harde vloeren. De vloeren moeten onderhoudsvriendelijk en krasvast zijn. De uitstraling van de vloer wordt bepaald door diverse architecten en kan dus voor elke opdracht afwijken. In verband met nog onbekende nieuwe locaties en lopende gesprekken voor uitbreiding van bestaande locaties is er gebruik gemaakt van een gemiddeld aantal m2 per vestiging, zo’n 670 m2.
De Aanbestedende dienst wenst een raamovereenkomst af te sluiten met één ondernemer. In deze procedure is gekozen voor een raamovereenkomst. Vooraf kan de omvang van deze opdracht niet goed worden bepaald. Daarnaast is het onzeker wanneer de gemeente Den Haag gebruik wil maken van de betreffende diensten/leveringen. De raamovereenkomst treedt naar verwachting in werking op 1 juni 2025. De raamovereenkomst heeft een looptijd van drie jaar. De Overeenkomst kan eenzijdig door de gemeente Den Haag worden verlengd met een periode van eenmaal één jaar. De verwachte omvang voor regulier onderhoud is circa €55.000,– exclusief BTW per jaar. De gemeente Den Haag heeft gekozen voor een Europese aanbesteding volgens de openbare procedure. Dit betekent dat in principe iedere geïnteresseerde ondernemer een inschrijving kan indienen voor deze opdracht. Indien de gemeente Den Haag overgaat tot gunning van de opdracht, vindt de gunning plaats op grond van de naar het oordeel van de gemeente Den Haag de Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI). Het gunningscriterium dat daarvoor wordt gebruikt is de beste prijs-kwaliteitsverhouding (BPKV).
Bron: Tenderned dinsdag 18 februari 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/367995
Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 19 februari 2025