Dakonderhoud gemeente ‘s-Hertogenbosch

De gemeente ‘s-Hertogenbosch is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van ca. 200 panden binnen de gemeentegrenzen. Het gaat hierbij om gemeentelijke gebouwen, scholen, sportgebouwen etc. De daken van deze gebouwen dienen te worden onderhouden en de dakveiligheid op peil worden gehouden.
De dienstverlening bestaat uit vier onderdelen:
1. Het Contractonderhoud (preventief onderhouden, inspecteren, reinigen en keuren).
2. Het correctief onderhouden (bv. herstellen gebreken);
3. Het uitvoeren van planmatig onderhoud (bv. vervangen einde levensduur);
4. Het adviseren (bij o.a. verduurzaming, optimalisatie of vervanging.)
De scope van de opdracht bestaat uit alle objecten/gebouwen van:
• Stadsbeheer Stadstoezicht;
• Stadsbeheer Afvalstoffendienst;
• Stadsbeheer MV Commercieel;
• Stadsbeheer Beheer en Programmering;
• Stadsbeheer MV Cultuur;
• BAZ Facilitaire zaken;
• Stadsbeheer MV Welzijn;
• Stadsbeheer Jeugd en Onderwijs;
• BAZ Sport en Recreatie; (vanaf 1 januari 2025)
• De Tramkade.
• WGZ wonen grondzaken
in der aanbestedingsdocumenten opgenomen. De omvang van het dakoppervlak (en objecten) kan gedurende de overeenkomst wijzigen. Opdrachtnemer heeft tijdens de duur van de overeenkomst geen recht op enige compensatie naar aanleiding van deze wijziging. De werkzaamheden die onderdeel uitmaken van de opdracht is het onderhouden en (op verzoek) vervanging van:
• Dakafwerking kunststof, bitumen;
• Isolatie;
• Groendaken;
• Dakramen, lichtstraten, lichtkoepels c.a.;
• Dakgoten, hemelwaterafvoeren en toebehoren;
• Schoonmaken daken en goten (blad, dak-vreemde voorwerpen verwijderen etc.);
• Dakveiligheid & toegankelijkheid onderhouden/aanbrengen, inclusief periodieke inspectie en keuringen;
• Opzetten en actualiseren dak RI&E;
• Lekkages verhelpen.
Het niet voldoen of kunnen voldoen aan één van de eisen uit het programma van eisen en andere documenten leidt automatisch tot uitsluiting van de aanbestedingsprocedure. Mocht de inschrijver zich niet kunnen vinden in één of meerdere eisen van
het Programma van Eisen, dan dient de inschrijver dit aan te geven in de nota(‘s) van inlichtingen. Aan de hand daarvan beslist de Gemeente wat voor gevolgen dit heeft voor de aanbestedingsprocedure.
De te sluiten raamovereenkomst heeft een initiële looptijd van drie jaar en gaat in op 01 februari 2025. Na het verstrijken van de looptijd kan de overeenkomst optioneel door de gemeente worden verlengd met twee periodes van één jaar. De raamovereenkomst kent een totale maximale opdrachtwaarde van € 5.000.000,-. Indien deze opdrachtwaarde wordt bereikt, wordt de raamovereenkomst automatisch van rechtswege beëindigd.
Bron: Tenderned woensdag 18 december 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/361804
Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 19 december 2024
