Concessie culturele affichage Amsterdam – Aanbestedingsnieuws

Concessie culturele affichage Amsterdam

Foto: Google Streetview

Deze aanbesteding ziet toe op het plaatsen, beheren, onderhouden van en herstellen van schade en exploiteren van  zogenaamde A0-reclamedisplays, en reclameframes aan verkeersregelkasten, tramkasten en metropilaren ten behoeve van culturele affichage in de gemeente Amsterdam. Bij de start van de concessieovereenkomst worden de A0-reclamedisplays en de
reclameframes die geplaatst zijn op VRI-kasten, tramkasten in eigendom overgedragen aan de opdrachtnemer. Opdrachtnemer dient reclameframes op muren, viaducten) en fietsonderdoorgangen (Noord) te plaatsen. Gedurende de concessieovereenkomst is de opdrachtnemer verantwoordelijk voor vervanging, verplaatsing en bijplaatsing van A0-reclamedisplays en reclameframes. Het aantal geplaatste A0-reclamedisplays en rclameframes kan fluctueren; de financiële afdracht die betaald moet worden zal jaarlijks naar rato aangepast worden.
De gevolgen van de Covid-19 crisis kunnen effect hebben op de uitvoering van de reclame exploitatie. De opdrachtgever heeft daarom in de concessieovereenkomst een clausule opgenomen op basis waarvan de mogelijkheid bestaat de concessieprijs tijdelijk te verlagen in geval er sprake is van een of meerdere in de concessieovereenkomst genoemde beperkende
maatregelen als gevolg van Covid 19.

Het doel van de aanbesteding is het selecteren van één partij die voor eigen rekening en risico de exploitatie van culturele affichage wil verzorgen gedurende een bepaalde periode. Daarnaast   beoogt de gemeente Amsterdam de volgende subdoelstellingen te realiseren:
• Het faciliteren van culturele affichage omdat de gemeente de programmering van culturele instellingen als nuttige en welkome informatie beschouwd;
• Creëren van rust en kwaliteit in het straatbeeld;
• Aandacht voor duurzaamheid;
• Het genereren van inkomsten voor de gemeente.
Voor een uniforme uitstraling en beleving van culturele affichage, maar ook vanwege de specifieke organisatie en handhaving is gekozen om culturele affichage als geheel aan te besteden. En een groot areaal zorgt ook voor een efficiëntere reclame exploitatie. De marktconsultatie heeft aangetoond dat de omvang goed is te realiseren door de exploitanten.

Met opdrachtnemer zal een concessieovereenkomst gesloten worden. De ingangsdatum is 1 februari 2022. De ingangsdatum is een streefdatum. De looptijd van de concessieovereenkomst is zes jaar en elf maanden. De opdrachtgever volgt de concessieprocedure (hoofdstuk 16 ARW2016), waarbij de aanbestedingsprocedure wordt gevoerd volgens de Europese openbare procedure overeenkomstig hoofdstuk 2 van het Aanbestedingsreglement Werken 2016 (ARW 2016). Het gunningscriterium voor deze aanbesteding is Economisch meest voordelige inschrijving op basis van “laagste prijs”. Voor deze aanbesteding geldt dat inschrijving met hoogste afdracht wordt aangemerkt als de inschrijving met de “laagste prijs” en voor gunning van de opdracht in aanmerking komt.

Bron: Tenderned vrijdag 15 oktober 2021 https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/241014

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *