Client hardware voor provincie Zeeland

In de huidige situatie beschikt de provincie Zeeland over ongeveer 800 werkplekken, waarvan 80% is ingericht als flexibele werkplek met een DELL laptop en een DELL docking station of een scherm met USB-C Hub op basis van Windows 10/11 en een DELL (minimaal) 24” beeldscherm. Op ongeveer 15% van de werkplekken zijn desktops voorzien en op 5% van werkplekken wordt gebruik gemaakt van zwaardere werkstations (voor CAD, GEO en beeldverwerking). Ongeveer 40% van de werkplekken is uitgerust met een opstelling met dubbel beeldscherm. De zwaardere werkstations zijn uitgerust met grotere schermen (27inch).
Naast bovengenoemde hardware voor eindgebruikers heeft de aanbestedende dienst incidenteel behoefte aan accessoires, zoals speciale toetsenborden en muizen. Inschrijver dient in staat te zijn deze te leveren. In beginsel kiest de aanbestedende dienst ervoor om apparatuur in eigen beheer te plaatsen op de werkplek. Indien grootschalige vervanging aan de orde komt (bijv. > 200 werkplekken) heeft de aanbestedende dienst de wens om dit optioneel met ondersteuning door de opdrachtnemer te laten
uitvoeren. Er wordt een proactieve houding verwacht van de opdrachtnemer door gevraagd en ongevraagd te adviseren rondom ontwikkelingen in technologie, gebruikerswensen en beheersmatige aspecten.
De provincie Zeeland beschikt op dit moment over een overeenkomst voor de aanschaf van cliënt hardware. Deze overeenkomst expireert binnenkort. Om deze reden is een nieuwe aanbesteding gestart. De aanbestedende dienst wil door middel van een Europese openbare aanbesteding een nieuwe overeenkomst sluiten met één leverancier voor de aanschaf van hardware voor eindgebruikers (waaronder , laptops, desktops en randapparatuur) inclusief de daarbij behorende dienstverlening.
De scope van de aanbesteding is gericht op de periodieke aanschaf en vervanging van cliënt hardware: Laptops, desktops en randapparatuur (beeldschermen, toetsenborden, muizen en bekabeling) en bijbehorende dienstverlening, zoals service handelingen, afhandeling van (garantie) reparaties, passende advisering en ondersteuning bij (grootschalige) uitrol;
Buiten de scope van deze aanbesteding vallen:
– Smartphones
– Niet-Windows gebaseerde tablets
De looptijd van de te sluiten raamovereenkomst is in totaal zes jaar: twee jaar als initiële looptijd en twee keer een verlenging
met twee jaar. De keuze tot het al dan niet verlengen na de initiële looptijd berust uitsluitend bij
Provincie Zeeland als opdrachtgever.
Bron: Tenderned dinsdag 1april 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/372837
Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 2 april 2025