Abri’s en vrijstaande reclamevitrines Haarlem

Opdrachtgever, de gemeente Haarlem, heeft het voornemen concessieovereenkomst met een Opdrachtnemer te sluiten. De doelstellingen van de opdracht zijn:
– Het beschikbaar stellen van goede kwaliteit haltevoorzieningen;
– Creëren van rust en kwaliteit in het straatbeeld;
– Aandacht voor duurzaamheid;
– Het realiseren van mediaruimte voor de gemeente;
– Het genereren van inkomsten voor de gemeente.
De opdracht betreft de plaatsing, het beheer, het onderhoud, eventueel schadeherstel en reclame exploitatie van de abri’s en vrijstaande reclamevitrines.
De opdracht omvat de volgende aspecten:
1. Beheer, onderhoud en exploitatie van vijfenveertig R-net abri’s. eenenveertig R-net abri’s worden door de gemeente Haarlem op 31 december 2026 overgenomen van JCDecaux en vier R-net Abri’s zijn reeds eigendom van de gemeente.
2. Plaatsing, beheer, onderhoud en exploitatie van circa honderdvijfenzestig abri’s (‘standaard abri’s).
3. Alle standaard abri’s moeten voorzien worden van een “groen” dak.
4. Opdrachtnemer mag maximaal vijfenveertig vrijstaande reclamevitrines plaatsen. Momenteel zijn er vijftig vrijstaande reclamevitrines geplaatst, waarvan vier met digitale schermen.
5. Plaatsing, beheer, onderhoud en exploitatie van reclamevitrines in parkeergarages die eigendom zijn van de gemeente Haarlem. Momenteel zijn er acht digitale reclamevitrines geplaatst.
6. Reclamevitrines mogen -mits verkeersveiligheid en omgeving geen bezwaren hebben – digitaal uitgevoerd worden.
Voor een nadere inhoudelijke beschrijving van de opdracht wordt verwezen naar het Programma van eisen abri-reclame en het Programma van eisen reclame in parkeergarages.
De aanbesteding bestaat uit twee percelen:
Perceel 1: Abri-reclame: abri’s en vrijstaande reclamevitrines
Perceel 2: Reclamevitrines in parkeergarages
Het perceel Abri-reclame kan als een geheel aanbesteed worden omdat de markt kan voorzien in de totale behoefte van opdrachtgever en er blijft dan voldoende marktwerking en voldoende aanbod vanuit het MKB. Reclamevitrines in parkeergarages wordt als een separaat perceel in deze aanbesteding meegenomen. Uit een eerdere marktconsultatie is gebleken dat niet alle marktpartijen interesse hebben in dit perceel.
Het staat inschrijvers vrij om op een of beide percelen in te schrijven.
De startdatum van de concessieovereenkomst voor perceel 1 (Abri-reclame) is 1 januari 2027. De startdatum van de concessieovereenkomst voor perceel 2 (Reclame in parkeergarages) is 1 januari 2026. De looptijd van de concessieovereenkomst voor perceel 1 bedraagt vijftien jaar. De looptijd van de concessieovereenkomst voor perceel 2 bedraagt acht jaar.
Bron: Tenderned vrijdag 30 mei 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/380787
Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 2 juni 2025