Aanbesteding 550 laptops gemeente Wageningen

Het doel van deze Europese aanbesteding is het sluiten van een raamovereenkomst met één leverancier, conform de gestelde functionele en technische normen en eisen. De looptijd van de raamovereenkomst bedraagt twee jaar met de mogelijkheid tot twee keer één jaar verlengen voor de aanschaf
van laptops en maximaal acht jaar voor de reparatie van de laptops. De mogelijkheid bestaat dat in afwachting van een nieuwe overeenkomst voor de laptops er maximaal tweemaal met drie maanden kan worden verlengd. Opdrachtgever besluit eenzijdig, na overleg met inschrijver, om door middel van een addendum hier invulling aan te geven. De voor de oorspronkelijke periode overeengekomen bepalingen blijven tijdens de verlenging onverkort van kracht, tenzij in gezamenlijk overleg anders wordt bepaald en vastgelegd.
Gedurende vier jaar na levering van een laptop maken eventuele reparaties van een laptop onderdeel uit van de overeenkomst. Het eerste jaar betreft het fabrieksgarantie inclusief eventuele vervanging van de batterij. De drie daarop volgende jaren maken reparaties / support (exclusief de batterij) ook
onderdeel uit van de overeenkomst. Vervanging van de batterij vraagt de gemeente apart uit via het prijzenblad. Zie ook het Programma van Eisen. De aangeboden laptops (2 maten: 13 t/m 14 inch en 15 t/m 16 inch) dienen van één van de volgende merken te zijn:
• Hewlett Packard;
• Lenovo;
• Dell;
• Asus.
De door inschrijver aangeboden laptops dienen qua specificaties minimaal te voldoen aan de in het Programma van Eisen genoemde eisen. Andere merken zijn uitgesloten, de motivatie hiervoor is als volgt:
1. Opdrachtgever is van mening dat genoemde merken via het resellerskanaal het grootste aandeel van het gebruikelijke aanbod aan laptops vertegenwoordigt. Hierdoor is volop mededinging gewaarborgd.
2. Gedurende de duur van de raamovereenkomst zal opdrachtgever één vast merk blijven aanbieden aan haar medewerkers waardoor er uniformiteit in ondersteuning is en er minder beheer van toepassing is.
De maximale hoeveelheid laptops vallend onder de raamovereenkomst wordt vastgesteld op 550 laptops. Aan genoemde aantallen kunnen geen rechten worden ontleend. De eerste bulklevering bestaat uit 300 stuks: verdeelt in batches van 100 stuks. De verwachting m.b.t. toekomstige bestellingen is: in de loop van 2025 nog 50 stuks en 30 specials en in 2026 nog 50 stuks. Deze aantallen zijn gebaseerd op basis van de aantallen in het verleden. Na de eerste levering wil opdrachtgever via een portaal aanvullende bestellingen kunnen plaatsen. Het portaal moet ook geschikt zijn voor het aanmelden van reparaties en de opvolging daarvan. Werknemers mogen zelf een keuze maken in het formaat van hun laptop. Op dit moment is de verhouding:
Laptop A 13 t/m 14 inch: 30%
Laptop B 15 t/m 16 inch: 70%
Aan deze aantallen kunnen geen rechten ontleend worden.
Bron: Tenderned vrijdag 24 januari 2025 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/364960
Aanbestedingsnieuws 10e jaargang editie 27 januari 2025