ICT Hardware Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs
RVKO is penvoerder van deze aanbesteding. Deze aanbesteding wordt gezamenlijk aanbesteed met TMH, TML en de SKPR. RVKO, TMH, TML en SKPR zijn juridisch gezien aparte entiteiten, maar organisatorisch gezien is er sprake van een zekere eenheid. Zo zijn de bestuursleden grotendeels hetzelfde en worden huisvesting en sommige ondersteunende diensten gedeeld. RVKO is één van de grotere besturen voor primair onderwijs in Nederland. Onder RVKO ressorteren 67 scholen. Het gaat om 64 reguliere basisscholen en 3 scholen voor speciaal basisonderwijs (sbo). . De scholen liggen in Rotterdam, Albrandswaard, Barendrecht, Bleiswijk
(Lansingerland), Capelle aan den IJssel, Hoogvliet, Krimpen aan den IJssel, Nieuwerkerk aan den IJssel (Zuidplas), Ridderkerk, Rozenburg en Spijkenisse (Nissewaard).
Op dit moment zijn er +/- 15.000 Chromebooks, 1200 Ipads en 3000 Windows devices in omloop. In totaal geeft RVKO gemiddeld €1.300.000,- per jaar uit aan werkplekapparatuur en devices voor leerlingen en docenten hardware. De afgelopen jaren heeft RVKO samengewerkt met meerdere leveranciers ten behoeve van de levering van ICT-hardware. Deze overeenkomsten expireren binnenkort. Bestellingen kunnen in een webportaal uitgevoerd worden. Deze bestellingen worden door de diverse scholen zelf geplaatst.
Het belangrijkste doel van de aanbesteding is om hoogwaardige ICT-hardware te verkrijgen voor leerlingen en medewerkers van RVKO, TMH, TML en SKPR inclusief service en garantieafhandeling. RVKO streeft ernaar om een leverancier te contracteren die bij kan dragen aan het bereiken van de volgende doelen:
– Tijdige en betrouwbare levering: Tijdige en betrouwbare levering is essentieel om leerlingen en medewerkers ten alle tijden van de juiste hardware en daarmee toegang tot het juiste onderwijs te bieden.
– Juiste kwaliteit tegen de juiste prijs.
– Betrouwbare ondersteuning en service:
– Goede afstemming en korte communicatielijnen.
De aanbestedende dienst heeft het voornemen om één leverancier te contracteren voor de levering van ICT-hardware op basis van een raamovereenkomst. De initiële looptijd van de te sluiten overeenkomst is vastgesteld op drie jaar, ingaande vanaf 1 april 2025. Na afloop van deze periode bestaat de optie tot verlenging, voor eenmaal twee jaar en aanvullend eenmaal één jaar onder dezelfde condities. Voor deze aanbesteding wordt de “openbare procedure” gehanteerd.
Bron: Tenderned donderdag 5 december 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/359911
Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 6 december 2024